14 mars 2002
    Bungie Studios
    1217
    -

8.8 8.7

Inskickad av Fuska-nu den 06/01 -07 21:41

Man spelar en gubbe som heter MasterChief. Det är meningen att man ska förstöra en ring i spelet. Man kör olika banor. Man börjar på Pillar of Autumn och den sista banan heter The Maw. Man ska göra olika saker på alla banor det är utomjordingar som man måste döda om man ska klara det. Man kan använda massa olika vapen och olika fordon som en flygande maskin som kallas Banshee. Man kan välja mellan olika svårighetsgrader och annat. Man ska på första banan försöka ta sig bort från ett skepp som heter Pillar of Autumn som blir anfallet av utomjordingar. Man har en kapten på skeppet som heter Kapten Keyes. När man har lämnat skeppet Pillar of Autumn så kommer man störta på ringen med en av livbåtarna som det kallas. När du är den ända som har överlevt så ska du försöka rädda andra mariner som människorna heter och hjälpa dom till ett skepp som kommer att plocka upp dom. Men sen så får man beskedet att Kapten Keyes blivit bortrövad av Utomjordingarna och man ska försöka rädda han från utomjordingars skepp man får möta massor av utomjordingar en del är ganska lätta att döda och dom heter Grunts en av dom svåraste är Eliter dom är bra på att skjuta. Men det gäller att hjälpa kapten Keyes och sen ta sig till nästa bana. När man kommer till en bana där det regnar kommer man möta små figurer som muterar. Sen kan man få möta muterade människor och utomjordingar och dom slåss väldigt bra så man måste va beredd. Den bästa pistolen att skjuta dom med är shotgun. Det är väldigt svårt men man ska göra sitt bästa i Halo.

Det är kanon det är en av dom bästa spelen jag någonsin har spelat. Många banor väldigt svårt i bland och bra handling. Man kan sitta och spela hur länge som helst det är jättekul. Många vapen man kan använda och många olika miljöer att spela i. Det är också väldigt kul att man kan spela två stycken mot utomjordingarna och man kan också möta sina kompisar i en duell och se vem som är den bästa. Det är ett jättebra spel helt enkelt.

Allting är kanon grafiken är helt fantastisk mycket väl detaljerad. Spelkänslan är otrolig den kan man ge hur höga poäng som helst det är nästan så man kan sitta hur länge som helst och spela. Ljudet är också otroligt allting är jättebra musiken är härlig och ljudet inne i spelet är också kanon. Hållbarheten är hur bra som helst ett l¨ngt spel med många banor att klara det dröjer jättelänge att klara Halo.