1217
    -

8.8 8.7

Speltest av Myst

Inskickad av Myst den 30/10 -05 15:42

Helt klart ett av dom hetaste flaggskeppen någonsin.
Du spelar som den mystiske men legendariska kommandosoldaten Master Chef. Det första du får göra i spelet är att ställa in hur du vill ha siktet sen får du en sköld och spelet är igång. Du börjar spela på ett rymdskepp och slängs in mitt i ett krig mot det utomjordiska rasen Covenant där en sak gäller“ Att överleva. Du tar dig ombord på det sista räddningsskeppet och störtar rakt ner mot Halo(en planet utformad som en ring). Nu börjar äventyret. Under hela spelets gång har du med dig en liten lustig sak som installerats i din rustning vid namn Cortana. Cortana informerar dig om vad du ska gör och kommer med nya uppdrag. Spelet handlar om att du ska rädda alla soldater som har störtat ner på planeten och till din hjälp finns ett par riktigt tunga vapen så som Rocketlauncher, Aoutomatgevär, Pistol, Sniper och en massa roliga rymd vapen som tex. Needler, blir du träffad så exploderar du. Alla Vapen fungerar olika bra mot olika fiender beroende på om dom har sköld eller om dom är av en annan ras. Till din hjälp har du också olika fordon som är olika kraftfulla, effektiva och tar sig fram i olik terräng. Du har också en massa soldater som alla är olika utrustade, och dom pratar med varandra och skriker åt fienderna, dom kan också köra fordon. Det här spelet har en väldigt smart Ai både hos dina soldater och hos din fiende.

Ett av dom bästa FPS spelen som finns. Det går att klara av spelet hur många gånger som hälst både själv och med en kompis. Svårighets graderna ligger på Easy, Normal, Heroic och Legendary och den sist nämnda är ingen barn lek även om du får hjälp av en kompis. När du känner dig redo så är det dags att mangla polarna på multiplayer. Det finns väldigt många spel alternativ på Multiplayer som Capture the flag, Juggernaut, deathmatch” och många fler sen kan du ju också skapa egna alternativ. Tyvärr finns det lite få banor i multiplayer men dom som finns är alla väldigt bra och själv klart finns alla vapen och nästan alla fordon med, Att spela Halo mot sina kompisar är bland det bästa jag vet. Att ha en Xbox och inte ha Halo kan jag inte föreställa mig, det här är en spelupplevelse och jag är säker på att Halo kommer att hamna i spelhistorian som ett av historiens viktigaste spel.

GRAFIK: Det går inte att missa den underbara grafiken. Underbar miljö och tekniskt. Även om spelet är 3år gammalt så håller grafiken måttet för många av dagens spel och det är starkt gjort.

SPELKÄNSLA: Att panga monster har aldrig varit roligare. Det lila blodet stänker när man skjuter på dom eller varför inte kör över dom med ett fordon. Att springa och samarbeta med en kompis på Legendary när hjärtat slår fortare än ett automatgevär avlossar kulor “det är spelkänsla”.

LJUD: Underbar musik, dynamisk och man är alltid på hel spänn. Snygga ljud effekter.

HÅLLBARHET: Bungie har inte missat någonting. Spelet håller en idag men det börjar bli slitet. Har du aldrig spelet Halo tidigare så håller det i minst 3 år till.

Totalbetyg: 7.5 Ljud: 9 Grafik: 6 Hållbarhet: 7 Spelkänsla: 8