Bungie Software
    1410
    -

8.9 9.3

Speltest av Mikey

Inskickad av Mikey den 02/02 -05 09:55

Halo 2 är ett väldigt roligt spel. Det är svårare än det första Halo men om man tar på easy så ä det inte så svårt.. Handlingen om Halo 2 är väldigt bra, det börjar med att Master Chief får en ny dräkt men han ser fortfarande ungefär lika ut. Några aliens planterar en bomb på skeppet där Master Chief är och han måste naturlitvis desamera den. Han lyckas med det och säger till kaptenen "We haf to give them back their bomb.." vilket betyder "Vi måste ge tillbaka deras bomb.."
Sen öppnar dom en slus och Master Chief tar tag i bomben och slungas ut med den... Sen så kommer han till rymdskeppet och puttar iväg bomben med fötterna, klickar på knappen och bomben sprängs om typ 5 sekunder.. Det lyckas, bomben smäller precis i rymdskeppet..

Mycket mera händer men det tänker jag inte avslöja här :) man komer även att få vara ond på Halo 2, Man är en sån dära blå&stor alien men han är orange nu.. Dom gör om honom så att han ser anorlunda ut och blir ledare för en speciell trupp.
Man kan ha massa nya olika vapen, nästan inget vapen ser sej lika ut.. Det bästa vapnet som jag tycker är lätt Energy sword=energi svärdet.. Eftersom att man har sköld som inte förrrsviner så snabbt så kan man bara gå fram till fienden och hugga ner honom. dom dör av typ 1-2 eller 3 slag..  Dom stora alien som har sköld och jätte långt hår, som skjuter gröna plasma bomber är mycket starkare i det här spelet. I ettan kan man bara mula på med assult rifle så dör dom typ direkt.. Här måste man skjuta slut på typ 3 ammonutioner av needle, t.o.m mer. och needle är mycket graftigare i det här spelet, det blir en plasma bomb explosion om man skjuter många kristaller. Det finns även många nya fiender att skjuta, som t. ex. Brute, en stor hårig babyan.. (mer en björn) : Med andra ord av detta spel: Det är KUL..

Grafik: 7

spelkänsla: 7

Ljud: 10 (asbra ljud)