Fuska.nu

Fusk till Counter-Strike: Source på PC från www.fuska.nu.
Inskickat av Ax3 den 2005-12-31

Först vill jag bara säga att ni som inte har console så här gör ni.

höger klicka på Counter-strike source i play games.
välj properties, sen launch options.

där skriver ni detta.
-console

Sen när ni går in i source så skall console vara uppe stäng den inte för då får ni inte upp den förrän ni startar om programmet.

Inte tweaks men andra bra saker med console
cl_crosshairscale 999999999 ---- du får ett pytte litet sikte så du får lättare hs och spraya blir lättare. (siktet synns ej på allt för ljusa ytor)
cl_dynamiccrosshair 0 ---- siktet blir inte större när ni skjuter.
sv_gravity200 ---- du ändrar gravitationen (ändra siffran 200 till vilket nummer du vill).

Små tweaks mm:
cl_phys_props_enable 0 -------- tar bort alla burkar o spillror osv.
cl_phys_props_max 0 ----------- sätter avståndet på när man ser props
cl_ragdoll_physics_enable 0 ---- gör så att kroppen försvinner direkt.
fog_enable 0 ------------------ tar bort dimma
fog_enable_water_fog 0 ------- tar oxå bort dimma
mp_decals 200 ------ hur länge kulhål osv syns.
r_decal_cullsize 1 ----- textur ser bara bra ut på nära håll. bättre FPS
r_rainsimulate 0 ------- tar bort regnet, från tex aztec.
func_break_max_pieces 10 ---- Max bitar av tunnor och plank mm
cl_show_bloodspray 1 ---- Lite blod visar om du träffar
cl_show_splashes 0 ----- Inget plask i vattnet, bättre FPS
cl_ragdoll_collide 1 ----- Skapar lik-högar. Kräver påslagen "ragdoll_phys_en" här ovanför.
r_dynamic 0 ------- Dynamiskt ljus
r_lod -1 ----- "Level of Detail" på modeller, -1 default, -4 för snygga models ända till horisonten
r_shadows 0 --------- Duh!
r_rainsimulate 0 ------- Solsken hela dagen på Aztec
r_drawflecks 0 ----- Skippar flygande småskit som tex ett skott i väggen orsakar. Rökpuff kvar dock.
mat_specular 0 ----- Inga spegeleffekter i blanka ytor
mat_bumpmap 0 --------- Ingen "blöt" djupkänsla i stenväggar etc
mat_fastnobump 1 ------ Inte säker, tror det har med texturer att göra
mat_bloom 0 ------ Inga ljus-softade objekt?
mat_filtertextures 1 ---- För riktigt KANTIGA texturer, ändra till 0
mat_showlowresimage 0 ---- För riktigt FULA texturer, ändra till 1
mat_picmip 2 ---- In-game-textur-kvalle 0=High 1=Medium 2=Low

[Skriv ut]