Sony
    44
    -

9.1 7.5

Speltest av ROCKSTARTER

Inskickad av ROCKSTARTER den 16/04 -08 16:38

På en planet långt borta lever LocoRoco och dens vänner Mui Mui. På denna planet sjunger alla bort sina dagar. När Moja truppen kommer till planeten för att ta över den så vet inte LocoRoco hur den ska besegra Moja truppen. Du får styra som själva planeten och leda LocoRoco genom banorna. LocoRoco träffar också andra karaktärer genom spelet. Vissa går inte att lita på alls.

Du kan också dela upp LocoRoco i olika delar vilket blir användbart i smala terränger som du måste ta dig igenom. Det finns 5 världar att klara igenom. Varje värld innehåller 8 banor. På varje bana går det ut på att hitta så många bär som möjligt för att öka storleken på LocoRoco. Det finns max 20 bär på varje bana. Det finns också ''Pickories'' och Mui Muis som du kan hitta på olika ställen. Du måste också undvika fienden på banorna så som ''Burrs'' och Moja. Ifall du blir träffad av fienden för många gånger kommer LocoRoco att dö.

Jag gillar spelet väldigt mycket. Det är ett mysigt spel för alla i nästan alla åldrar. Jag gillar verkligen dom små LocRocos som rullar runt medan du styr banan. Detta spel är nåt helt annat från alla spel som funnits. Spelet är också lagom långt med lagom svårighetsgrad. Ni som bara spelat demot till PSP är inte ens i närheten av spelets riktiga ''spel'' om man säger så. Om ni inte redan har det så köp det. Det är ett spel som passar utmärkt när man är på dåligt humör. Ett spel som verkligen piggar upp en. Fast ibland kan det bli för svårt och då blir man på ännu mer dåligt humör men det är inte ofta det händer.

Jag ger grafiken en tia. Grafiken skiljer sig mott alla andra spel och skapar en fin och trevlig miljö. Imponerande.

Jag ger spelkänslan en trea. Detta är mest ett roligt spel där man styr banan. Roligt men inte så mycket spelkänsla.

Ljudet får en åtta. Väldigt mysig musik som passar utmärkt. Men ibland kan man bli väldigtirriterad på grund av att låtarna går om och om och om igen.