9.2 9

Speltest av 96vika

Inskickad av 96vika den 02/04 -09 07:55

Spel: Mercenaries 2
Genre: Action
Testad version: PS3

Du spelar som någon av Mattias Nilsson, Chris Jacobs eller Jennifer Mui. Du ska göra ett uppdrag som går ut på att rädda en ledare. Men när du ska bli betald då blir du inte det. Istället så invaderar han du har räddat och en annan som heter Solano Venezuela! Men du vill ha din hämnd på Solano. Men du vet inte var han finns. Så du får jobba för olika Factioner. Du gör jobb åt dom så att dom ger dig pengar. När du gjort jobbet eller jobben åt Factionen så kommer du närmare Jakten på Solano. Du kommer att jobba med China, De allierade, De allierade i södra Venezuela och universal petroleum. Du har också en bas i spelet som kallas för PMC (Private Military Company). Du har också en PDA med viktig information som var du befinner dig, Kartor och annan viktig info. Du kan även köra Helikopter, Stridsvagn, Bil, motorcykel och många andra fordon. Du kan beställa bomber från de olika factionerna till dina uppdrag. Spelet går mest ut på att döda chefer, Spränga Båtar, Torn, borgar och 50-våningshus.

Jag tycker att Mercenaries 2 är ett roligt actionspel som man kan göra som man vill. Jag gillar spel där man kan spränga hus och detta spelet var det rätta för mig. När jag köpte det så såg det tråkigt ut men när jag väl hade börjat så satt jag klistrad framför tv för jag villa bara veta vad som hände härnäst. Med jämförelse med Mercenaries 1 så är detta spelet mycket mer action fyllt och mer färgglatt. Ja, Mercenaries 2 äger!

Mina betyg:

Grafik: 9/10
Jag tyckte att grafiken var jättebra. Allt var detaljerat, hus bilar och mycket mer!