Traveller's Tales
    31
    -

8.2 9.5

Speltest av arro60

Inskickad av arro60 den 13/07 -10 06:35

Skurkarna i Gotham Citys fängelse lyckas fly efter att ha sprängt sönder alla dörrar till cellerna. Vakterna gör vad de kan för att hejda dem, men de misslyckas. Skurkarna kommer ut och sprider skräck igenom hela staden. De spränger polisbilar, kastar rökbomber, sprejar väggar i olika mönster med mera. Till polisstationen kommer det in anmälningar om brott från överallt... till slut går det inte mer.

Det är då Polisen väljer att kalla på Batman och hans medhjälpare Robin. Skurkarna planerar att först slå till vid banken där det lagras tonvis med guldtackor. Clayface tar på sig uppdraget att genomföra brottet, men blir djupt besviken då han måste leta efter en valvnyckel istället för att krossa polisbilar eller något annat. Det är nu upp till dig att stoppa skurkarna...

Spelet är väldigt humoristiskt och spännande. Robin hamnar alltid i trubbel och Batman fixar alla gåtor utan att ens tänka vad han ska göra. Man träffar på många skurkar som Jokern, The Scarecrow, Poison Ivy, Clayface, Mr. Freeze och en massa andra.

Det finns tre olika historier med Batman och fem banor i varje historia. Då man har klarat ut en historia med Batman kan man spela en historia med skurkarna som också har tre historier med fem banor i varje. I varje bana kan man hitta olika minikit-boxar och hittar man alla minikit-boxar får man något speciellt. I början av spelet hittar man olika dräkter till Batman och Robin som Heat Protection-suit, Swim-suit, Magnet-suit, Attract-suit, Glide-suit, Destruction-suit med flera.

Grafiken är bra. Det finns mycket detaljer och man ser allt perfekt. Det blir 10/10.

Spelkänslan är inte lika bra. Det blir 9/10.

Ljudet är mycket bra. Man hör allting och alla ljud från slagsmål hör man superbra.