282
    -

9.3 9.4

Speltest av Malak

Inskickad av Malak den 04/03 -07 14:18

När det väl startar så gör spelet en överaskade start.
Denna gång är det inte Sora, Denna gång börjar det inte på en vacker ö ute på havet. Utan man får spela som Roxas, Soras halva del som lever ett stilla liv i staden med sina kompisar. Fast så stilla är det väl ändå inte, Han plågas av visioner av mystiska män i svarta rockar som förföljer honom och han har även minnesfragment som inte verkar vara hans egna, Utan Soras. Efter att ha jobbat och känat ihop en summa pengar och märkt att han tydligen är nån sårts keyblade så träffar han på den riktiga Sora, När han gjort det så försvinner Roxas helt ur bilden och man får spela som Sora igen. Även dom välbekända killarna, Kalle och långben dyker upp och spelandet blir deffinetift roligare. Efter ett kort spelade är man helt fast i spelet och kan inte sluta för än man fått reda på vad som egentligen har hänt och vilka Organization XIII är. Massor av nya figurer dyker även upp i spelandet som på besöket i Port Royak, Där kapten Jack Sparrow från Pirater Of the Caribbean ansluter sig till gruppen. Och när man plötsligt blir tvungen att resa i tiden för att hjälpa Mimmi så springer Långben och Kalle runt i kläder som i dem äldre Disney-figurerna från 1930 från filmen Steamboat Willy och hela spelandet är svartvit, Sora har även kläderna från det tidigare spel.

Att Kingdom Hearts bara är för fanboys och småbarn är vad många icke vetande tror. Ni som spelat det utsrpungliga Kingdom Hearts vet ju att det inte är sant, även om det är lätt att tro anurlunda. Innan jag spelat Kingdom hearts hånskrattade jag åt att det skulle vara en blandning mellan Disney och Final Fantasy, Men när jag senare spelade det så blev jag häpnad och kunnde inte låta bli att le.
Dvs att jag tycker spelet är grymt!
Det tog timmar innan man slutade spela!

Det här tycker detta är det svåra, Motivera sina betyg.

Men okej, Jag gav mina betyg därför att... Det är bra betyg?

Grafiken gav jag 8/10 för att den var mycket snyggare än vad jag trott.

Spelkänslan? Den var inte så skön. Fast figtherna var mycket bättre i 2an än i 1an. Jag menar, I 1an fick dem kretik på sitt dåliga figth-upplägg. Så därför får den en stark 7a.

Ljudet var skönt. Fotstegen som springer på sten gatorna, Svärd som slår ihop varan. 8/10.

Man vill bara spela det hela tiden, Och mycket när man spelar det också. När jag fått mitt spel så kunnde jag knappt sluta spela innan jag kört igenom hela spelet. Otroligt kul och spännande, Mysterium efter ännu mer Mysterium. Klart man vill veta vad som kommer hända?! Så därför ger jag Hållbarheten 9/10.

Slut betyg: 8/10

Totalbetyg: 8 Ljud: 8 Grafik: 8 Hållbarhet: 9 Spelkänsla: 7