-

5.9 6.5

Speltest av Test_Skrivan

Inskickad av Test_Skrivan den 26/11 -04 22:15

Hitta Nemo.

Detta är ett spel som är härmat av filmen "Hitta Nemo"

Handling: Det handlar först om en clownfisk som har hittat sin stora kärlek, nämligen en annan clownfisk. De båda fiskarna är väldigt förälskade och bestämmer sig för att skaffa ägg. Efter några månader så är äggen nästan klara att kläckas men då kommer en stor rovfisk som får syn på äggen. Han äter upp mamman och alla ägg, utom ett. Pappan ska gå in och leta efter något överlevande ägg, och där så ser han Nemo. Nemo har en liten skada på sin högra fena, den är inte alls så utvecklad som hans vänstra. En dag då Nemo ska börja i fiskskolan så träffar han några kompisar där och fiskarna bestämmer sig för att ha en liten tävling. Den som kan simma ut på djupast vatten. Nemo är den som är modigast, men när han ska simma tillbaka till kompisarna så kommer det några akvarie letande människor. Och när de får syn på Nemo så får han följa med dem till Australien. Det är just då som äventyret på "Hitta Nemo" börjar.

Spelaren: Man spelar som Nemos pappa och med han så kan man hitta massvis med olika vänner som kan hjälpa honom med att hitta hans son. Pappan kan röra sig väldigt bra, man kan simma uppåt, neråt, vänster och åt höger som några exempel. Han brukar vara ganska försiktig men nu när det gäller hans son liv så är han mycket modigare.

Fiskar: Detsom man oftast kan prata med. Då säger man typ att: Har du sett en liten clownfisk med en skadad fena?
Det finns också många snälla fiskar som gärna kan hjälpa till. Men så som en haj äter hellre upp dig än berättar.

Övrigt: Spelets uppdrag är inte alls så jätte svåra eftersom att spelet kan spelas redan som fem åring. Det är just det som det beror på. Uppdragen är väldigt roliga och de kan också vara ganska kluriga. Spelet är inte alls så långt och en 15-åring som jag skulle inte alls tycka der var kul. Det finns ca 25 – 30 uppdrag som man skulle kunna klara ut på en dag. Priset är ganska bra, men det är inte värt mer än 400 kr som vissa affärer kan sälja det för. Men det vanligaste priset ligger mellan 249 – 299 kr st.

Grafik: Grafiken är väldigt välgjort och är väldigt fin att titta på. Spelet utspelar sig i havet, där vattnet kan vara klart om det är soligt men det kan också vara lite grått om det åskar och är mulet.

Spelkänsla: Det är väldigt kul att spela som en fisk. Man får nästan simma överallt, men på vissa ställen så finns det en spärr så att man inte ska kunna simma på ett ställe som inte tillhör till spelet.

Ljudet: Ljudet är tyvärr för oss svenskar på engelska. Och om det är en pojke eller en flicka som spelar i åldern 5 – 10 år så kan det bli svårt att följa med i den svenska texten. O.B.S. det kan vara bra att ha en vuxen med sig när man spelar.

Hållbarheten: Hållbarheten är ganska lång för en flicka eller en pojke i åldrarna 5-10 år. Men är man något år äldre så skulle man tröttna på det väldigt lätt och det skulle vara aningen för barnsligt. Om jag hade spelat spelet för ofta så skulle det nog ligga på soptippen just nu. Men det är min lillasysters spel och hon gillar att spela det, så det går inte. =)

Skulle du vilja veta något mer så kan du skicka ett Pm till mig.

Av: Test_Skrivan

Totalbetyg: 7 Ljud: 6 Grafik: 9 Hållbarhet: 6 Spelkänsla: 7