Speltest av magiiet

Inskickad av magiiet den 29/07 -07 20:16

[Kort Info]

Genre: Äventyr
Utvecklare: EA Games
Release datum: 25 juni 2007

I Harry Potters trollkarlsvärld är det krig. Harry Potter, Dumbledore och Harry potters vänner vet att "Du vet vem" Lord Voldermort är tillbaka. Dessa goda trollkarlar har bildat den så kallade Fenixorden. Det är bland annat Harry potter, Ron weasley och Hermione Granger som är med där. Fenixordens uppgift är att utplåna Voldermort för alltid. Men för det måste man ha mycket kraft och därför är Harru potter ledare i Dumbledores Armé, Harry Potter försöker träna upp alla. När Harry potter kommer tillbaka till Hogwarts tror alla att han är helt knäpp eftersom att han drömmer om voldermort varje natt och dag. Alla eleverna tittar konstig på honom. En bra dag så kommer harry och hans vänner med i Dumbledores Armé. Det är en grupp som lär sig göra Svartkonster. Men Dumbledore vet inget om detta.

Spelet är väldigt roligt. Detta är ett av mina favorit spel som det gäller att hitta vägar ut och in. Det finns ganska mycket att göra i spelet men ändå så går det snabbt att klara det. Man ska också försöka samla paketer och sånt vilket är bra för annars finns det inte lika mycket saker och ting att göra. Jag ger Harry potter och fenixorden en + jämför med dom andra Harry Potter spelen. Men detta spel rekommenderar jag till er 12 åringar som jag. Riktigt roligt om man är en stor Harry Potter fan som jag är. Har du sett filmen så kommer du lungt att känna igen dig ifrån dom. Ett Roligt spel med mycket grejer att göra.

Grafiken är utmärkt. Det finns inga såkallade "buggar". Något fel i grafiken. Det finns inte heller fyrkantiga karaktärer som ser konstiga ut. Utan detta spel är tillverkad till hög klass som grafiken är bra. Alla gillar grafiken till detta spel. Verkligen bra jämfört med dom tidigare spelen. Men vissa tycker tvärtom att spelen tidigare har bättre grafik. Men jag tycker det är strunt prat. Aja, grafiken får en 9:a. Kan förbättras en aning mer men det duger så som jag tycker och ser. Spelkänslan är verkligen bra. Man letar efter saker och ting och till slut hittar man alltid det man letar efter. Det finns många vägar och man kommer in i spelet som alla andra Harry Potter spelen. Det gäller att hoppa pch sånt och sånna spel är ju bäst. Spelkänslan får en såklar 10:a. Världsklass måste jag säga. Spelkänslan duger verkligen.
Ljudet är jätte bra. Det jag tycker är dåligt är rösterna. Dom passar inte in i karaktärerna så mycket som dom borde göra. Musiken är annars helt perfekt och inget fel med det. En 8:a.
Oj oj, hållbarheten får en 10:a. Den är verkligen i värdsklass. Det finns så mycket att göra och spelet tar aldrig slut. Det finns mycket att göra.

Totalbetyg: 9.3 Ljud: 8 Grafik: 9 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 10