Naughty Dog
    371
    -

7.6 7.7

Speltest av CrashMaster

Inskickad av CrashMaster den 13/12 -07 17:33

I ettans spel av Crash Bandicoot skapades Crash av den onde Dr. Neo. Cortex till hans armé av onda halv mänskliga djur. Crash skulle bli som den värsta utav dem alla men misslyckades. Han blev mer korkad och snäll =).
Crash flydde från Cortex och Cortex håller Tawna Bandicoot, Crash's syster som gisslan för att locka tillbaka Crash till Cortex så han kan förgöra honom. Crash återvände till Cortex labb och besegrade dessutom en del av Cortex armé! Cortex flydde ut ur sitt labb till hans zeppelinare dit Crash kommer för att besegra honom. Cortex har laserpistol och svävbräda men det stoppar inte Crash! Han besegrar Cortex iallafall och befriar Tawna!

Här börjar 2:ans handling...
Cortex trillar ner från sin svävarbräda som just exploderat.
Han Landar nere i ett tempel där han ser "mästar kristallen". Ett år senare hade han skapat Coco Bandicoot som skulle bli en smart hjälpreda till Cortex men som också flyr. Hon ville inte hjälpa den onde Cortex.
Efter ett tag skapar då Cortex yttligare bästar till sin armé och skapar dessutom en ny riktigt elak labassistant:
Dr N.Gin. Han är en människa kombinarad med en maskin som är specialiserad på att bygga maskiner och robotar som kan förgöra allt annat. N.Gin märker att de inte bara behöver mästar kristallen utan också de andra 25 kristallerna som finns runtomkring i världen. Hur skulle Cortex göra det alldeles själv när han lika gärna kan få någon gammal vän där nere att göra det? Cortex Bygger upp en plats med fem stycken "Warprooms". Warprooms är ett rum med flera vägar intill olika platser på jorden/rymden. Dessa vägar i dessa Warproom är lokaliserade nära kristallerna Cortex vill åt. Vad Cortex vill göra med kristallerna märker du senare i spelet...
Hur som helst... Crash och Coco sitter ute på stranden en helt vanlig dag och Coco frågar Crash om han kan hämta nya batterier till hennes laptop.
Nu börjar spelet....
Du går med Crash för att hämta nya batterier då plötsligt du teleporteras intill det första Warproom och ser Några svävande projektorer visa Cortex huvud som säger: Nåja... Är det inte Crash Bandicoot? Välkommen. Världen kommer att gå under. Jag behöver din hjälp. Säger han tyst. Jaja... Nu ska vi inte gå in för mycke på det. Hur som helst lurar Cortex Crash att hämta de 25 kristallerna. När Cortex säger till honom att ge kristallerna till hans kompanjoner så ger Crash dom en riktig omgång istället/du ser till att de får sig en omgång. Tillslut när Crash hittat alla kristallerna lyckas Coco ta kontakt med Crash och tala om Cortx onda planer för Crash! Cortex är sista bossen och du jagar honom för att stoppa honom när han tagit alla kristallerna. Se till att Cortex inte kommer undan!

Jag tycker spelet är underbart! Asroliga Banor och Bossar och så fullt av hemliga områden! Precis som i ettan är det inte bara att klara sista bossen som räcker. Du kan ju försöka ta alla ädelstenar och ta dig till hemliga banor när du klarat spelet! Det här är helt enkelt ett spel man vill spela om och om igen.

För att vara så gammalt är faktiskt grafiken alldeles strålande! Spelkännslan är jättebra och man kan också känna en viss nostalgi eftersom man spelat det så många år. Ljudet är roligt och inte störande heller så det förtjänar den sjua. Hållbarheten är helt enkelt världsklass! Man kan spela det hur många gånger som helst utan att tröttna på det som jag sa och samtidigt ta alla ädelstenar. Om du inte redan har det här spelet så måste du bara få tag på det. Det säljs ju knappt längre i affärer efter som det är så gammalt men du kan väll försöka få tag på något begagnat eller så det är verkligen värt det!

Totalbetyg: 8.5 Ljud: 7 Grafik: 9 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 8