Blue Fang Games
    353
    -

8.7 6.8

Speltest av IverZon

Inskickad av IverZon den 10/02 -06 19:56

Det här spelet handlar om att bygga upp ett zoo. Det strategi, så man får tänka ganska mycket för att det ska bli ett bra zoo. De olika djuren som finns i zooet är ju så klart anpassade till olika miljöerna. Därför måste man titta på vad djurskötarna har att säga om djuret t ex att de vill ha mer klippor osv. Spelet handlar inte bara om att göra alla dina djur glada utan att även göra dina besökare nöjda. Då måste du bygga toaletter matställen och även andra saker som typ minizoo som barnen kan gå in i. Alltså så går det ut på att skapa ditt zoo genom att tänka igenom det så att pengarna inte tar slut och köpa det bästa staketet och så ska det vara billigt.Jag glömde nämna lite som t ex att du måste ha mycket personal för att skötare ska laga staket så inte djuren rymmer och börjar jaga alla dina besökare. I det här spelet kan man även ha dinosaurier av olika slag då man måste ha forskare som undersöker dinosaurierna regelbundet och även kan man ha späckhuggare med mera.Ju säkrare besökarna känner sig desto bättre rykte får ditt zoo och det kommer ju självklart leda till att du tjänar mer pengar när det kommer mer folk och då kan du öka antalet djur i parken samt köpa nya föremål till djurens inhängnader ( Bur ). Man kan även spela scenario då man lär sig spela och får olika ''uppdrag'' som t ex att man ska bygga 5 inhängnader på olika tider osv. Som jag berrätade går spelet ut på att få det perfekta zooet.

Jag tycker faktist att spelet är ganska kul. Grafiken är väl rätt bra, men besökarena kan man inte se så jättenoga. Djuret därimot kan man se noga och tydligt på vilket djur det är. Även olika andra byggnader och växter är ganska bra detaljerade. Jag tycker alltså att grafiken är ganska bra. Spelkänslan är också rätt bra för att spelet är väldigt strategifullt och bara inte göra hursomhelt och tro att det ska bli bra. Alltså är även spelkänslan bra. Ljudet är i det här spelet något man inte bryr sig särskilt mycket om, men iallafall kan man höra om det är jättemycket folk i ditt zoo så hörs det röster precis som det kan göra i ett köpcentrum på en söndag :D. Hållbarheten är rätt bra, men jag tycker att man kan ju tröttna lite på det rätt snabbt. Man kan spela det ett tag innan man verkligen tröttnar på allvar. Man kan ju hitta rätt mycket nya saker till djuren som man inte anat förut.

Mina betyg till spelet: Grafiken får en 7a. Som jag berättade är besökarna inte så bra gjorda, men allt annat är rätt bra gjorda. Rätt bra grafik. Spelkänslan får en 7a av mig den också. Det är strategifullt och är där med en ganska bra käsnla för ett sånt här spel. Bra spelkänsla. Ljudet får en 7a den också. Det är ju något som man inte så mycket bryr sig om. Hållbarheten får en 5a. Man kan inte spela så inte jättelänge innan det blir tråkigt.

Totalbetyg: 6.5 Ljud: 7 Grafik: 7 Hållbarhet: 5 Spelkänsla: 7