1120
    -

8.6 9.2

Speltest av LoSer

Inskickad av LoSer den 09/02 -05 15:09

Nu har betan släppts till World of Warcraft. Detta är blizzards nya spel som släpps 11 februari. Det är väldigt många som har testat på betan och en av de är jag.

När man börjar spela detta spel så får man välja om man ska va Alliance eller Horde. Alliance består av 4 raser dessa raser är Human, Gnome, Dwarfe och Night Elf. Horde består av Tauren, Troll, Undead och Orc. Sedan får man välja vad man ska va för någonting. Det finns tillexempel Paladin, Warrior, Rogue, Priest, Warlock. Sedan får man välja utseende och så. När man börjar spelet märker man snart hur man gör. Det är ganska svårt i början om man inte vet hur man gör. Det första jag la märke till va hur otroligt snyggt spelet var. Man börja springa runt med sin gubbe och bara tittade. Sedan frågade jag några vad man borde göra i början av spelet. De sa att det bästa var att börja med quests. Man kan få quests av gubbar som har ett utropstäcken över sitt huvud. Quests är som ett uppdrag som man får. Om man lyckas med uppdraget så får man en belöning och lite experience points. Efter ett tag när jag sprunigt runt tänkte jag shit vad stort detta spel är. Efter någon dag kom jag till huvudstaden av min ras. Det finns 6 huvudstäder. Det är alltid fult med folk där. Man kan flyga mellan olika städer med hjälp av olika transporter som man kan hitta i vissa städer. Det kan ta väldigt lång tid att gå. Man kan också åka båt över till en annan världsdel eller flyga.

Grafik: Enormt snyggt spel ger den en 10.

Spelkänsla: Vackert spel.. Man har fullkontroll över sin gubbe.

Ljud: Finns inte så mycket att säga om det.