UbiSoft
    114
    -

7.8 9.5

Speltest av Moongoose

Inskickad av Moongoose den 04/11 -04 23:37

Tom Clancy’s Splinter Cell Pandora Tomorrow är uppföljaren till "Årets action/adventure spel" från 2002, Tom Clancy's Splinter Cell. Sam Fisher är tillbaks på ett nytt uppdrag som för honom jorden runt till bland annat Indonesien, Paris och Los Angeles.

Namn: Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow
Format:PC, Xbox, Ps2, Game Cube
Utgivare: UbiSoft
Åldersgräns: +12år
Releasedatum: Mars 2004
Pris i Dagsläge: 299:-

Handlingen

Sam Fischer(fd. Navy Seal kapten), hjälten i spelet, är utsänd för att spåra upp 2 agenter som försvann under ett uppdrag, och det visar sig inte att vara ett vanligt uppdrag när han får veta vem det var de spionerade på, så börjar hela historien om detta spel. Han använder sig av högteknologiska prylar som man inte trodde fanns(men allt är inte verkligt).

Nya Saker

Sam har lärt sig en ny teknik, Swat-roll:en, som används när man vill passera dörrar obemärkta. Då snurrar Sam ett varv, från ena sidan till den andra, utan att synas. Sam kan också komma i ett Half Split Jump läge, man kommer då högre upp än Split Jump läget. Nu kan du också hänga på räcket, med fötterna!(detta är den coolaste funktionen), du hänger med dina fötter på räcket och är uppochner medans du siktar mot en fiende, om han skulle upptäcka dig så skulle han bli förvånad, men skulle inte kunna komma längre i tankarna för att du redan har tagit slut på honom.

Vapen

De vapen Sam Fischer har är t ex. spionkamera som man kan skjuta fast mot en vägg och kolla ifrån, och de andra spiongrejerna han hade i ettan.

Spelandet

När du sitter framför datorn och kollar på lite förändringar i grafiken så har du hittat mycket! Det har blivit mer detaljerat än i ettan och du ser att skuggand är mycket mer realistiskt. Och när du har blivit upptäckt och de skjuter på dig, så hör du att de har förbättrat ljudeffekterna från utmärkta till perfekta! När du är på ett tåg och ska hitta en annan agent så får du klättra under tåget och se gnistrorna flyga brevid ditt ansikte, asså en riktig agent känsla.

Multiplayer Storyn

Den onda ARGUS organisationen försöker ta över världen och stjäla pengar och sprida en giftig gas från en byggnad, Skyskrapa, varuhus och andra liknande ställen. Nu hotar de världen med att släppa ut gasen och döda människor i massor, men det får inte hända. Då kommer Shadownet Spy. med i leken med sina osynliga och super dödliga superspioner. De blir iväg skickade på uppdrag att stoppa gasen från att spridas. Ingen vet vem det är som har skickat dom. Men ARGUS är beredda på att regeringen kommer att göra något mot deras hot så då har de skaffa högtteknologiska soldater som ser till så att ingen förstör hotet. När de möter varandra (spionerna o ARGUS), så slåss ARGUS för pengar, medans Spionerna slåss för de oskyldigas liv som står i riskzonen.

Multiplayer spelandet

När du ska spela online så kan du välja att vara ARGUS, de onda vakterna, och de ser allt i förstapersons-perspektiv. Du kan också vara en av spionerna, och de ser allt precis som man gör i Singelplayer. Spela mot varandra på en skyskrapa, smyg dig fram och hitta hemlig informatin, bevisa att du är omöjlig att upptäck. Spela online spelandet när du har klarat Singelplayer.

Systemkrav:
Windows 98/ME/2000/XP
Pentium 3 - 1 Ghz
2 GB ledig hårddisk128MB RAM
GeForce 3 - 64MB / ATI 8500
DirectX8
Internet anslutning

Min Åsikt

Grafiken har aldrig varit så snyggt på ett agent spel förut, undrar om det går att försöka övervinna denna grafik.
Det är otroligt lätt att komma in i spelet och ducka när en vakt är nära att se en.
Det måste vara bra ljud på sådana smygagent spel, och det är det, oöverträffeligt bra.
När man spelade singelplayer så gick det rätt så snabbt att klara det, men när man började spela det online så blev det en helt annan skillnad. Ca 30 timmar i veckan i 5 veckor satt  jag och spelade detta spel online, nu är det betydligt mindre, men man kan bara ta fram det igen och spela såfort när man har lust och då fastnar man direkt igen.
Men:
Spelet har några brister:
1. Det är alldeles för lätt, jag själv klarade ut spelet på bara 2 dagar.