17 september 2004
    Maxis
    2527
    -

8.4 9

Inskickad av Fuska-nu den 09/04 -08 15:32

Du får skapa en sim (människa), eller en hel familj. Du kan skapa bebisar, barn, tonåringar, vuxna och "åldringar" (gamla människor). Sedan får du flytta in dem på en tomt och bygga ett hus åt dem, eller så väljer du ett färdigt hus. Sedan köper du möbler, leksaker, väljer tapeter och golv och sedan är det bara att börja spela! En sekund är en sim-minut. Simmarna kan bli kära, skaffa barn och barnen leker med varandra. Simmarna är också olika. Vissa kan vara ordentliga och vissa kanske är riktigt otrevliga slaskisar. Vissa kanske älskar att leka medan andra tar allt mer allvarligt. Välj själv!

The Sims 2 är jätteroligt, och det blir BETYDLIGT roligare om man skaffar expansionspaket som djurliv, jorden runt, nattliv, året runt, arbetsliv, stundentliv m.m. Och så finns det prylpaket som t.ex H&M fashion, julpaket m.m. Det roliga är också att det finns så mycket att upptäcka med sin sim, och man skapar verkligen ett liv! Uppfyller man inte tillräckligt många önskningar mår simmen dåligt, och de kan öva upp sina talanger inom matlagning, målning, städning m.m. Det fortsätter i en oändlighet!

Grafiken är jättebra, men den buggar lätt. T.ex att en sims arm går igenom en annans mage om de står för nära varandra, men det stör inte så mycket. Det är mest roligt. Särskilt eftersom man kan ta kort på det också!
Spelkänslan är underbar! Det är bara det att simmarna t.ex inte kan kliva över en nappflaska, inte gå mellan soffan och bordet om det är för trångt m.m. Det tar bort realismen.

Ljudet är så smart gjort! Simmarna pratar Simlish, eller Simska som det heter på svenska. Det är någon sorts oförståelig blandning mellan bruten ryska och en massa andra spännande språk. Det låter väldigt roligt och så är det kul att skriva upp vissa ord som man snappar upp så att man kan göra en liten "ordbok". Ljudet i övrigt är bra också - steg, gråt med mer. Finfint.

Hållbarheten är det här spelets starka sida! Man liksom kommer tillbaka även om man egentligen har tröttnat på spelet. Det är nog tack vare alla oändliga möjligheter och nya saker att testa och utforska med sina simmar!

Totalbetyg: 9.5 Ljud: 10 Grafik: 9 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 9