Maxis
    2527
    -

8.4 9

Speltest av Tha_Player

Inskickad av Tha_Player den 13/01 -08 10:58

Det hela handlar om att ta hand om familjerna i ditt kvarter. Du kan göra dina egna familjer men du kan också använda dom som redan finns. Du måste se till att alla familjemedlemmar sköter sina behov. Dessa är:
Hunger, Komfort, Blåsa, Energi, Kul, Umgänge, Hygien och Miljö. Om till exempel Energin är för långt ner måste din sim (människorna heter simmar) sova. Om hungern är för låg måste din sim äta och så vidare. Du måste också se till att barnen och tonåringarna åker till skolan och så att de vuxna går till jobbet. Om du har bebisar eller småbarn kommer de vuxna vägra att gå till jobbet. Då kan det löna sig att ringa en barnskötare som tar hand om barnet medans din sim är på jobbet. Följande kan inte vara ensamma hemma:
Bebisar, Småbarn och Barn. Innan du börjar med familjer kanske du borde ha ett hus. Likadant här kan du välja mellan att göra egna eller använda de som redan finns. Du kanske både vill göra egna och använda de som redan finns. Möblera inte för dyrt. Kom ihåg att dina simmar måste ha råd med mat, barnskötare om du har barn, reeratörer om någonting råkar gå sönder m.m. Kom ihåg att barnen och tonåringarna måste göra sina läxor. Gör dom inte det, får dom minus i betyg. Det högsta betyget är +5 vilket betyder att det lägsta betyget är -5. Vuxna måste också 'plugga'. Uppgradera dina simmars färdigheter hela tiden. Ju högre färdigheter din sim har, detso större chans är det att din sim blir befodrad. Dina simmar måste också ha vänner. Utan vänner blir man inte befodrad, om man inte har tur. Börja att höja dina färdigheter och skaffa vänner redan när dina simmar är barn. Då ökar chansen att de får ett rikt vuxenliv. Du kan också ge dom tonårsjobb. Då går dom varje dag, efter skolan till sina tidiga jobb. Man tjänar inte så mycket men dina tonårssimmar får mycket högre jobb i samma karriär så snart dom blir vuxna. Uppfyll också dina simars önskningar, och undvik att deras farhågor blir sanna. När dina simmar blir pensionärer får dom så klart pensionspengar. Passa på att leva lite lyxigt medans dina simmar är pensionärer.

I ett så stort spel som the Sims 2 med många finesser blir det ofta errors. Speciellt om man fuskar. Jag råder er alla som inte har spelat det att inte fuska. Har man gjort det en gång blir det som ett gift och man kan inte sluta. Så klart blir det inte så för alla men ofta. Själv har jag slutar fuska. Spelet blir inte roligt då till skillnad från andra spel. Många spel går bara inte att spela om man inte fuskar. Det är det fuska.nu är till för.

Grafik: Grafiken är väldilg bra men ibland ser det väldigt konstigt ut. Till exepel. Ibland bara försvinner saker som simmar håller i. Då fastnar dom till exepel med den ena armen rakt ut om dom skulle gå ut med soppåsen. En 9:a.

Spelkänsla: Det känns ibland som om man är en i familjen. Om en i din familj dör av någon anledning känns det lite sorgligt. Nästan som det var ens egen släkting. en 10:a

Ljud: Ibland hänger inte ljuden med riktigt till exepel när man stänger kylskåpsdörren kommer kanske ljudet 10 sekunder senare. Ganska jobbigt. En 9:a.

Hållbarhet: När spelet är nytt spelar man det väldigt länge. Sedan tröttnar man på det. Spelar kanske inte igen på ett tag. Spelar igen. Det går i omgångar. En 8:a.