Radical Entertainment
    280
    -

9.1 8.3

Speltest av GTA_champ

Inskickad av GTA_champ den 22/05 -05 11:39

Följ med till Springfield i den animerade världen. Man spelar olika karaktärer i spelet, karaktärerna är dom här Homer, Bart, Lisa, Marge och Apu. Vissa karaktärer är man två gånger. Varenda karaktär har en egen bil och har sitt egna ställe i Springfield. Det är typ bara 8 uppdrag per bana. Samanlagt i spelet finns det 50 olika uppdrag. Som du måste klara innan det händer nått katastrofalt inträffar i staden Sprinfield, som du ska skydda. Man kan samla på sig olika saker under spelts gång som bilar och ID-kort. Det finns mynt i spelet man kan samla på för att köpa bilar och kläder och liknande saker. Du tjänar pengar genom att slå sönder saker som läskautomater,människor och andra saker. Man kan även hitta mynten på marken och på tak. Spelet är inte så våldsamt som t.e.x Cs eller Gta. Det våldsamaste man kan göra i spelet är att Sparkas. Det finns en mätare som visar hur nära det är att bli Hit And Run. Om polisen tar dig och du åker fast får du betala 50 mynt.

Lycka till med spelet!

Spelet är ett mycket roligt och underhållande äventyrs spel som utvecklaren Sierra har skapat. Det är roligt att köra sido uppdrag som finns i spelet, några stycken ligger i Apu's affär. Finns många karaktärer från tv programmet med som Snake, Apu,Marge, Homer, Bart, Lisa och Ned Flanders. En sak som inte är bra med spelet är Marge hår. Det ser ut som en blå skål nästan. Dom borde göra den lite mer männsklig. En sak till som är dålig är styrningen. Den kunde varit mycket bättre än vad den är. Man kan inte vända sig om med musen t.e.x. Men annars är det ett strålande spel som du bör köpa.

Grafik. Det är lyssande animerad 3-D Grafik. Men den kunde ändå varit någorlunda bättre detaljer i spelet. Det är ju ett animerad spel så det får man tåla.
Spelkänsla. Den är bra, tänk dig bara köra i ett lopp mot rektor skinner i ett lopp genom staden i 100 km i timmen.
Ljud. Ljudet är bra, tänk dig bara när du spelar ett sidospel som är ett skjutspel. Det låter väldigt coolt.