LucasArts, Petroglyph
    134
    -

8 8.8

Speltest av SCHORCH

Inskickad av SCHORCH den 06/03 -06 19:31

Nu ska jag berätta om spelat Star Wars : Empire At War. Detta spel går ut på att man kan köra om hela Star Wars sagan på Imperiats sida och ändra framtiden, eller va Rebellerna och köra den riktiga delen av sagan att föstöra Döds-stjärnan, man kan även köra Galactic Constest, som är att man krigar i hela eller en liten bit av galaxen och ska vinna på slagfälten på alla planeter eller sammla ihop sina flottor och gå på ett direkt anfall på Döds-stjärnan, där kan man även va Inperiet och förstöra alla planeter som kommer i ens vägg. Och det finns också Skirmish Battle som man kan få välja några bannor och köra dem, det finns vanligt land, vanligt rymd och en sak som heter land controll, jag vet inte vad det är, så om ni läser detta så skicka ett mejl till mig så kan ni säga vad det är, om ni kan det.

Detta spelet är väldigt bra, tycker jag. Jag tycker att det är bland de bästa Star Wars spelen som finns. Jag har spelat många andra Star Wars Strategi spel, och de blir oftast misslyckade, men jag tycker inte att bara är bra för att jag är Star Wars Fantast, men detta blev väldigt bra. Men det var lite tråkigt att man inte kunde ha super mycket gubbar, men detta räcker för mig.

jag gav grafiken en 7 för att det var lite kantigt, men det var ändå bra, och särskilt i rymden var det bra grafik, det är mer på land grafiken är kantig. Jag gav spelkänslan en 9 för att jag lever mig in i det, och inte lite då, när jag väll har börjat spela det så finns det nästan inget som kan stoppa mig från att spela, eller rubba mig för att jag har levt mig in i det tack vare den bra spelkänslan. Ljudet var bra, det var därför jag gav det en 9, ljudet var väldigt bra, för på detta sa rösterna typp var man var under attack, som typp att de sa : Din kraft generator är under attack, fast på engelska då, för på andra spel kanska man hörde ett sånt konstigt ljud, som typp ett horn som blåser, och det stör jag mig på, för då måste man leta efter fienderna, så detta var bra med att de sa var man var under attack. Och så nu Hållbarheten, jag har inte än tröttnat på det, och det är bra, det var därför jag gav den en klar 10. det var allt från mig.

Totalbetyg: 8.8 Ljud: 9 Grafik: 7 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 9