Inskickad av firespyro den 31/03 -06 21:04

Runescape The Online Game!

Utgivare: Jagex Ltd.
Utvecklare: Jagex Ltd.
Releasedatum: 04/01/01

Handling

Först måste du gå in på "www.runescape.com" och göra ett account att spela med. Först skriver du användarnamnet & lösenordet. Sedan när du har kommit in då får du välja hur du ska se ut. Du kan se ut som en lodis,cooling. Sedan får göra ett test då får du t.e.x hacka ved,tända eld,hacka stenar,laga mat,anfall,styrka,försvar,magi. Sedan när du kommer in i spelet får du en kompis lista där kan du lägga med kompisar som spelar "Runescape" med. Sedan lite längre in i spelet måste fixa pengar för att köpa rustningar, det finns olika slags rustningar som Bronze,Iron,Steel,Black,Mithril,Adamant,Rune. Du får även göra quests, som typ döda vampyrer,drakar baka tårtor,hjälpa Romeo att vinna Juliet's hjärta. I spelet's gång går du upp i lvl så du kan använda få tillgång till nya saker. När du når en viss lvl kan du gå in till guild's där ett är lönt att arbeta för ingen är typ där. Under spelet måste du även ha svärd,sköldar,magistavar,pilbågar. I spelet finns det ett visst fält där andra runescapespelare kan döda andra spelare det stället kallas "The Wilderness" där man kan tappa alla sina saker om någon dödar dig. Om du inte hittar några saker och köpa kan du alltid gå in i altaffären där säljar runescapespelare saker som dom ej använder också kan just du köpa dom. Det är ganska svårt att få pengar så du får räkna ut vilket sätt som du tjänar mäst på, själv hacka Coal som man får typ 120 guldmynt.

Runescape är ganska roligt början med blir lätt tråkigt. Grafiken: rätt kantig spelarna kan gå igenom varandra blir en sak så äldre spelare tycker det är barnsligt. Spelkänslan: rätt beroendeframkallande vissa blir datanördar när dom spelar runescape. Ljudet: Musiken är ganska enformig ljudeffekter är hyfsade. Hållbarheten: Rätt tríst efter ett visst tag, för att hållbarheten ska öka måste du bli "Member" det kostar 5$ i månaden då får du tillgång till nya världar,quest och sånt.

Grafik: kantig,grafik suger jämtför med WoW & Diablo och sånt.

Spelkänsla: Rätt roligt,ganska trovärdigt spel.

Ljud: Enformigt musik,ganska trista ljudeffekter