3 november 2006
    Black Box
    193
    -

8.5 8.4

Inskickad av Fuska-nu den 05/08 -07 12:53

Handlingen i detta spel är faktiskt rätt intressant. Det börjar med att du får ett litet klipp när du tävlar och det går då bra och du ligger först, du är på väg mot målet men vid sidan dyker polisen upp och skjuter ström spikar i alla bilar utom din egen och då dyker det upp helikoptrar, polis bilar och polismän lite överallt ifrån. Du själv lyckas komma undan poliserna och flyr staden. Nu återvänder du och träffar på Darius, en kille du är skyldig pengar så det är nu själva spelet börjar. Du ska nu köra för honom och vinna, ta över områden och tjäna pengar.

Jag tycker detta spel var riktigt kul och rätt spännande när, det är bra filmsekvenser, lite ledtrådar och sådant man kan sitta och klura på. Spelet blir rätt tråkigt efter ett tag för att det är ungefär samma visa. Tävla, uppgradera, tävla, uppgradera o.s.v. Men som tur var finns det något som heter "free roam" som betyder att du bara kan vara ute i stan och glida runt, retas med polisen eller helt enkelt bara köra runt i staden. Grafiken är inte den bästa men det behöver den inte heller, kan ju också bero på att jag inte har världens bästa dator men det hör inte hit. Själva spel känslan, vad jag tycker är helt ok faktiskt. Jag kan inte precis klaga, jag är rätt nöjd med hur det är. En sak jag störde mig på var ljudet, jag trodde det skulle spelas låtar när man tävlade men jag hörde inget annat än trafiken, din egna bil och dina motståndares bilar. Hållbarheten för detta spel är inget att hänga i julgranen heller, jag har kört runt 70% av detta spel på mindre än 20 timmar och jag startade om helt från början vid ett tillfälle.

Jag ger grafiken en sjua för att jag tycker att den är lätt över medel men når ändå inte upp till dem högre betygen helt enkelt.
Spelkänslan får en stark åtta för att jag tycker att det funkar riktigt bra på den fronten, inte klockrent men ändå inte dåligt.
Jag ger ljudet en fyra bara för jag tycker att dem skulle kunna arbetat på det mer, lagt in musik när man spelar så man känner adrenalinet pumpa när man trycker plattan i mattan.