KunskapsÄventyr
    16
    -

4.1 8.3

Speltest av tomaten_8

Inskickad av tomaten_8 den 22/10 -05 13:39

Matteraketen är ett spel där man tränar matte och även spelar ett häftigt rymdäventyr. Det handlar om att man spelar som Rymdrolf och hans kompis Galaxgreta och det man ska göra är att rädda hans kompis Kulan som har blivit bortrövad av den onda slemklumpen Slajmo. För att göra det måste man besegra hans vidriga soldater och samtidigt klara av ett matteproblem. När man har klarat det så får man bananskal, klädnypor eller nappar som man kan använda till att kasta på slajmos soldater så att de ger sig iväg. De kan också flyga i rymdskepp som släpper ner små slemklumpar mot dig. Akta dig för dem. Du måste skjuta mot rätt skepp. På varje skepp finns det ett tal. Längst upp på skärmen finns en ekvation. Du måste skjuta på skeppet med rätt svar. Det finns många fler saker du måste göra för att rädda Kulan.

Spelet är jättebra och passar för alla åldrar, för det finns många olika svårighetsgrader. Men det är kanske roligast när man är ungefär i min ålder. (När jag skriver detta är jag 10 år.) I Matteraketen lär man sig matte på ett roligt sätt! Om du vill så kan du istället för att göra uppdraget när du ska rädda Kulan så kan du välja att träna på olika saker. Spelet är spännande, mest i början och i slutet. Om man väntar för länge på en uppgift så kommer Rymdrolf och Galaxgreta att säga ett skämt! Jag tycker spelet är väldigt bra.

Grafiken är mycket bra, men inte särskilt mycket bättre än i andra spel. Så grafiken får en sjua. Spelkänslan är perfekt, så den får en åtta. Ljudet är utmärkt, den får en åtta. Jag har spelat det här spelet i över ett år och ännu inte tröttnat på det så hållbarheten får självklart maxpoängen tio. Hela spelet får tillsammans en dryg åtta.

Totalbetyg: 8.3 Ljud: 8 Grafik: 7 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 8