IGI 2: Covert Strike
    90
    -

7.7 5.9

Speltest av GameFlame

Inskickad av GameFlame den 25/08 -05 10:31

Ditt namn är David jones en sas-agent som i spelets början bara gör ett vanligt anti terrorist uppdrag men när man kommer in i historien visar det sig att något större är på gång. min genre på spelet är mer strategi än action fast på marknivå. det krävs mycket list och mycket spännande väntan på att fienden ska komma in i ditt mål område skjut sedan iväg ett skott med dödlig precision. och hoppas på att larmet inte går. igi 2 covert strike är ett spel som fångar dig från början och du upptäcker att det inte är så smart att springa, alltför nära en fiende. nä att krypa är det smartaste. döda alla fiender i din väg och till din föga hjälp har du en begränsad vapen arsenal som inkluderar även fiendens vapen men de är inte att rekommendera då dessa saknar ljud dämpare.

jag tycker det är ett bra spel men man måste nog verkligen gilla det om man ska kunna varva det. jag gillade den krävande känslan av att vänta på fienden såväl som att bli överraskad av honom bakifrån. med en ak 47 pepprande på en, men det sker inte om du kontrollerar gps:en ofta.
vapnena är som sagt begränsade och väntan ibland för lång jag tycker även att fordon i spelet skulle vara olåsta med möjlighet att köra. och AI intelligensen kunde varit större.

Grafiken är faktiskt rätt bra för att vara från 03. spelkänslan beror på vad du gillar för spel. om du gillar att det är livat hele tiden som cs är detta spel nog inget för dig. dryg väntan och planering är ju inget måste men det hjälper. det kunde ha varit bättre spelmusik men pang pang ljudet är okej. du tröttnar förmodligen på spelet efter 8-10 banor men lägg det på hyllan och fortsätt en annan gång det är ju trots allt ett ganska skoj spel.

Totalbetyg: 5.3 Ljud: 3 Grafik: 6 Hållbarhet: 5 Spelkänsla: 7