EA Games
    461
    -

8.3 8.3

Speltest av Elle_Hedlund

Inskickad av Elle_Hedlund den 27/01 -06 20:22

I Harry Potter och Fången från Azkaban kan man spela både Harry, Ron och Hermione. I jämförelse med de andra spelen om Harry Potter så innehåller det här mycket mer småspel. Harry och Ron har en varsin lektion och utmaning att utföra medan Hermione på något underligt sätt hinner med två. Under hela spelets gång beter sig Hermione lite konstigt, men det har inte Harry och Ron tid att tänka på.
Mitt under en quiddichmatch kommer det plötsligt dementorer in på området. Det är hemska varelser som suger ut att glädje ur en person tills den personen inte har ett enda lyckligt minne kvar. Och Harry som har stora fasor i sitt förflutna drabbas mycket värre än de andra eleverna. Därför lovar deras lärare i försvar mot svartkonster professor Lupin att hjälpa Harry att försvara sig mot dementorerna, hur detta går beror helt på dig...
I slottet och parken kan du hitta trollkarlskort och hemliga områden. Totalt finns det hela 80 samlarkort! Försök att hitta allihopp. Vissa av dem kan man köpa i Fred och Georges butik. Där kan du även köpa: chokladgrodor, pumpapastejer, kittelkakor och lite smått och gått!

Det här spelet var det klart bästa i Harry Potter-serien! Det var kul att spela både Harry, Ron och Hermione, och särskilt när det hade egna egenskaper även i spelet. En nackdel var att hogwarts inte såg lika dant ut som i de andra spelen, men det tänker man inte på. Detta spel är absolut värt att prova även för dem som inte har så mycker erfarenhet av att spela spel på datorn. Man kan anpassa sig till sin egen nivå och om man vill göra de svåraste småspelen efter själva "huvudspelet" med handlingen. Det var helt nya trollformler och det var också kul! Helt klart ett spel att prova!!

Kvalitén i detta spel kan jämföras med Harry Potter och hemligheternas kammare, men grafiken är bättre. Man får en stor inblick av hur livet på hogwarts är. När man går ut i parken så hör man fågelkvitter och låg musik. Bara såna saker gör att spelkänslan förbättras. Ljudet var ju såklart också viktigt. Men, om det är någon som vill hitta ett spel med bra ljud så är det det här spelet ni ska prova!! Jag har aldrig spelat ett spel som (enligt mig) har så bra betyg i allting!! Jag ska bara skriva en mening till efter den här.
Prova det här spelet!
Tack i förväg