Gearbox Software
    485
    -

8.8 8.6

Speltest av CoolHamp

Inskickad av CoolHamp den 17/05 -05 07:07

Själva namnet Halo är en speciell ring ute i rymden när Jorden. Innanför den ringen så bor det konstiga, livsformer som kallas Covenant-alians. Och själva ringen, Halo är ett slag av ett supervapen som hotar att förstöra hela vår planet. Den kraftfulla utomjordiska Covenant-aliansen, bestående av varelser som beslutat att utplåna mänskligheten, håller på att krossa Jordens lilla rymdimperium. Det är upp till Spartan 117(, även känd som Master-Chef) och de andra överlevande på en ödelagd koloniplanet att lura bort deras flotta från Jorden. Ni blir nedskutna och lämnadeåt era öden på den uråldriga ringvärlden Halo och måste utkämpa ett gerillakrig mot Covenant-aliansen. Slåss för mänsklighetens framtid mot utomjordiska anfallsvågor samtidigt som du försöker avslöja Halos mysterier. Det kan vara svårt att fatta vad de konstiga alianserna heter så varför inte berätta det för er? då börjar vi med:
Grunts: Korta, störande och roliga fegisar som först skuter ett skott och sen flyr för livet. Kan vara svåra när de är runt 20 stycken.
Jackals: Lika lätta att döda som Grunts om de inte fegar bakom deras plasma sköldar. De e kraftiga i grupp eftersom de e så pricksäkra.
Elites: De här typerna e jobbiga att döda om man inte har en pistol eller Covenant vapen. De är 2½ gånger större än en vanlig människa och kan vara roliga ex: De säger: Whoahahaha när de dödar dig eller skriker: Whooooaaaaaaaaa när de dör.
Hunters: Jagar alltid i par och är riktigt farliga. De har ett super-vapen som kaboomar en bil lika lätt som 2 granater, och så har de en livsfarlig "sköld" som du kan glömma att spränga. De har sköld överallt på sig förutom huvet som jag inte rekomenderar att sikta på men.... Deras verkliga svagpunkt är midjan där det finns en "orange fläck". Satsa på ryggen. Då dör de på ett pistolskott.

Det här spelet är helt klart ett bra spel. Men efter när Halo 2 har kommit ut så börjar Halo bli slagen. Men vadå da? Jag tycker att även om att Jag har Halo 2 så är nästan Halo bara 20% dåligare än 2:an. Just nu så är det urtrååkigt att varva det på easy-heroic. Jag och min kompis försöker klara det på legendery och det är vad jag rekomenderar om du är en äkta hardscore player.

Grafik: Lite fyrkantigt här o där jämfört med tvåan, Men det är helt okej. Man tänker inte på det.
Spelkänsla: Härligt!! På med hörlurar så att ingen hör och sätt på hög volym och se till att kontrollen är färdig för att vibrera!! Då får du verkligen känsla i spelet!
Ljud: Jag gillar ljudet med rösterna på The Covenants. De har bra egenskaper i deras rörster. Vapnerna låter bra när man tar fram de och skuter med de.