692
    -

8.5 7.8

Speltest av theskaterboy

Inskickad av theskaterboy den 20/07 -06 23:12

Dom flesta av oss har väl någon gång spelat Counter-Strike - eller cs, men för er som inte vet kommer lite information.

Du börjar med att joina en server, när du väl kommit in på en server ska välja att vara CT, Counter-Terrorist, eller T, Terrorist. Man har olika uppdrag beroende på vad det är för sorts bana, om det är en cs bana t.ex. cs_italy och du är ct ska du rädda 4 st gisslor som ts har tagit, och som t ska du hindra ct från att rädda dom. Men om det är en de bana som de_dust, då ska ct försöka hindra t från att planta - plantera en bomb som dom ska planta på nån av bombplatserna A eller B, om du är ct då så vinner du om tiden tar slut eller om du dödar alla ts, men om t lyckas "planta" bomben så måste du skynda dig till bombplatsen och desarmera den annars vinner t. Sen finns det också awp banor, det går igentligen bara ut på att skjuta ner motståndare med awp, awp är ett vapen som finns i spelet. Sen finns det också aim banor dom går ut på samma sak som awp banorna fast du ska skjuta ner motståndarna med ett annat vapen, oftast AK eller Colt M4A1.

Jag tycker spelet är helt perfekt, med många olika banor och det är ju världens största online spel, med väldigt många spelare att möta. Sen finns det ju väldigt många olika servrar att spela på, ända nackdelen är att man måste ladda ner steam, ett sorts spelprogram, för att kunna spela spelet men det är ju såklart gratis att ladda ner steam men sen måste man köpa spelet också, via steam, och det kostar väl runt 10 - 15 dollar skulle jag tro.

Grafiken: Det är absolut inte världens bästa grafik, men den är helt perfekt om man tänker på spelet, en 8:a.

Spelkänslan: Spelkänslan är väldigt bra för man ser genom ögonen eller vad man nu ska säga så det känns som att man själv håller i vapnet, en 9:a.

Ljud: Ljudet är också perfekt, man hör fotsteg, om man kastar en granat så hör man hur den studsar, och vapnena låter strålande, klar 10:a.