Sixteens Tons Entertainment
    13
    -

7.8 4.8

Speltest av recenceraren

Inskickad av recenceraren den 29/03 -08 17:33

Emergency 3 Mission: Life som spelet heter går ut på att man ska vara "insatsledare" till polis, ambulans, räddningstjänst och tekniska bilar (som fixar trafikljus och så), när man sen har skickat ut bilarna så ska man styra personerna så att dom gör rätt saker så att bara inte står där: de sköter alltså inte sig själva när man har skickat ut dom.

Spelet blir ganska jobbigt när man har spelat ett tag: det är ganska små figurer när man ska styra dom så resultatet blir att man sitter med huvudet ungefär en centimeter från skärmen för att slippa klicka på fel ställe hela tiden. Kontrollerna är även svåra att komma ihåg då man använder musen för att styra gubbarna, och för mig blir det omvänt då jag mest använder vänsterklick, i spelet är den viktigaste knappen just högerklick. För övrigt tycker jag att spelet är helt ok.

Jag tycker faktiskt att grafiken i spelet är helt ok, inte mycket att anmärka där, den är dock inte världens bästa så det får bli en sjua där. Spelkänslan däremot tycker jag inte är bra alls, men ser allting uppifrån, man får ingen känsla av att spelet är riktigt alls, där får det bli en svag trea. Vad ljudet beräffar så är det inte mycket ljud i spelet alls, det ända som är är väl sirenerna, brand, och människor som jämrar sig när de väntar på sjukvård. Ljudet blir en femma då det inte finns så mycket att betygsätta. Vad gäller hållbarheten så fattar jag inte riktigt vad som menas med det. Men jag chansar på att det betyder hur länge man vill fortsätta spela spelet vilket jag även betygsätter på här. För mig blev det så att jag kanske ville spela spelet i 3-4 dagar. Sen kanske det tog 3 veckor innan jag ville spela det igen.

Totalbetyg: 4.8 Ljud: 5 Grafik: 7 Hållbarhet: 4 Spelkänsla: 3