Pan Vision
    608
    -

7.1 7.5

Speltest av michan_92

Inskickad av michan_92 den 14/12 -05 18:07

Spelet går ut på att man reser runt i världen och lär sig saker. Man kan välja om man vill spela ett reseäventyr där man ska göra olika uppdrag eller om man vill resa fritt. Man får också välja om man vill ha vuxen eller barnfrågor. När man reser fritt får man välja vilken stad man vill starta i. Från början får man 15 000 svenska kronor att resa för. När man spelar måste man jobba för att få mer pengar. Man kan jobba inom kategorierna djur, natur, sport, nöje, samhälle och teknik. I städerna kan man möta olika personer som vill ha hjälp med en fråga, då kan man få t.ex. pengar eller åka gratis på en resa till en annan stad. För att kunna frågorna måste man ha läst om alla svärdigheter i staden. Målet är att man ska åka jorden runt.

Jag tycker spelet var jättebra, men det passar mer dom som gillar frågespel än dom som gillar t.ex. actionspel. Spelet var jättekul och man lärde sig många saker om dom olika städerna, samtidigt som man lärde sig mycket annat på dom olika jobben. De olika "minispelen" som man kunde göra var också roliga.

Grafiken var i och för sig väldigt bra, men den var väldigt tråkig. Det var inte så fina människor och det var många bakgrunder som kom vid flera tillfällen, det var tråkigt.. Så grafiken får en 8:a. Spelkänslan var rättså bra, men den kunde varit mycket bättre, den får en 7:a.. Ljudet var tråkigt, och det var samma ljud på de olika jobben hela tiden.. Det var ingen bra musik överhuvudtaget, men vid vissa tillfällen var den rätt okej. Ljudet får en 5:a. Hållbarheten var bättre än man kan tro, när man väl började ville man inte sluta, men efter ett tag kunde man alla frågorna på alla jobben och spelet blev drygt att spela.. så hållbarheten får en 7:a

Totalbetyg: 6.8 Ljud: 5 Grafik: 8 Hållbarhet: 7 Spelkänsla: 7