8 december 2006
    555
    -

9.2 9.3

Speltest av eWe_

Inskickad av eWe_ den 07/07 -07 16:02

Link är en vanlig kille i den lilla byn Ordon, och han får en uppgift att rida till Hyrule (med sitt älskade sto Epona). Men innan det blir dags hinner det hända endel. Barnen i byn (som ser upp till Link) ställer till det lite, och Link får fara iväg för att leta efter dem. När de väl är i säkerhet uppstår det nya saker som gör så att Link får fara iväg på nya äventyr. Plötsligt en dag, när Link är ensam med borgmästarens dotter Illia och den lilla pojken Colin (som vill bli precis som Link), kidnappas alla barn i byn av stora bestar. Link springer iväg för att leta efter dem, och möter då en stor "vägg" mitt i allting, och plötsligt är det någonting som tar in Link i väggen. När Link vaknar igen, sitter han i fängelse, och ett litet problem till... Link har blivit en varg! Där i fängelset möter han också en ny filur, en "tjej" kallas Midna. Link får veta att området är täckt av något som kallas "Twilight". Nu måste Link rädda barnen, prinsessan Zelda, och hela Hyrule!

Spelet är Jättekul! Man kan knappt lägga det ifrån sig! Jag tkr aldrig att det blir tråkigt, det är hela tiden saker att göra, lite klurigt kan det kanske bli ibland ;). Under spelets gång finns det mycket annat att göra, spela småspel, samla "Goldenbugs" och "Poesouls". När man sedan klarat spelet finns det ofta mycket annat kvar att göra endå, vilket är kul!

Grafiken - Jag tycker att grafiken är jättebra! Något/Några småfel kanske det finns, men den förtjänar fortarande en bra tia!

Spelkänsla - Jag har satt en tia på spelkänslan, vilket jag absolut tycker att spelet förtjänar. Jag, som spelar detta på Wii, känner riktigt att jag är med i spelet, eftersom jag gör mycket saker på samma sätt som Link, t.ex viftar med Wii-dosan för att Link ska svänga med svärdet x).

Ljud - Ljudet har jag också gett en tia, jag älskar allt med ljudet. Allt ifrån ljudet ifrån när man skjuter iväg en pil med pilbågen, till musiken när man galopperar över Hyrule field. Det är bra ljud till allt, när man tar upp något i flaskan, svänger med svärdet och skjuter med olika saker som Clawshot, Pilbåge m.m. Musiken är också jättebra, möjligtvis lite tråkig till ett eller annat tempel. Men det håller sig fortfarande till en tia!

Hållbarhet - Som jag sa, man kan knappt lägga spelet ifrån sig. Hela tiden finns det saker att göra och så. Jag hoppas verkligen på fler Zelda spel!