18 november 2011
    17
    -

8.7 9.2

Speltest av zelda_00

Inskickad av zelda_00 den 01/12 -12 16:02

Link bor på en "ö" i himmelen som heter Skyloft. Det börjar med att han ligger och sover i sin säng på riddarakademin. Han får ett brev om att det är dags att ta examen för att bli en riddare och inser att han försovit sig! Han skyndar sig till Zelda som berättar att han måste vinna ett "fågelrace" för att ta examen. Zelda bestämmer sig att hjälpa Link att öva. Men när Link ska hoppa ut över bron och ropa på sin fågel så kommer den aldrig! Zelda och hennes fågel räddar Link. Dem får sedan reda på att mobbaren Groose och hans gäng har tagit hans fågel och stängt in den i en grotta! Link går igenom grottan fastän den har "blodsugande monster" för att hitta sin fågel. När han till slut har fått tillbaka den så går dem till Zelda och börjar öva.
Link vinner sedan racet! Han och Zelda flyger ut på en tur efter tävlingen, men där händer något konstigt! En mystisk tornado dyker upp ur tomma intet och kidnappar Zelda! Link flyger snabbt hem och försöker hitta ett sätt att rädda henne. En ande som bor i hans svärd erbjuder honom sin hjälp, och tillsammans går dem igenom läskiga, spännande och kluriga äventyr för att rädda Zelda!

Jag tycker spelet är väldigt intressant. Grafiken är någon blandning av nytt och gammalt, den är lite dålig när man flyger på sin fågel, men annars har jag inga problem med den! Ljudet är klockrent och ljudeffekterna är häftiga! spelkänslan är helt underbar och det är väldigt blandade känslor och miljöer! Ena stunden kan man nästan känna vinden i håret när man flyger, nästa är man nere bland eldsprutande vulkaner, magiska undervattensgrottot eller en natur väldigt lik vår egen! Storyn är väl genomtänkt och mycket fängslande! Man kan inte sluta spela! Super roligt spel.

Jag tycker spelet är riktigt häftigt eftersom känslan blir så verklig! För att spela måste man ha en wii motin+ , och när man svingar wiikontrollen åt vänster rör Link sitt svärd på samma sätt! Man känner sig verkligen som att man räddar världen! Det händer hela tiden saker som gör att man vill fortsätta spela, spela och spela! Beroendeframkallande på ett bra sätt! ;)

Totalbetyg: 9 Ljud: 9 Grafik: 7 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 10