18 november 2011
    17
    -

8.7 9.2

Speltest av Milosh

Inskickad av Milosh den 30/01 -12 19:29

Det börjar med att Link ligger och sover i sitt rum i riddarakademin i staden Skylosft som ligger i himlen. En morgon får Link ett brev från Zelda om att han hade försovit sig och att han skulle ta sin examen i att bli en riddare. Link började skynda sig direkt. När han väl kom fram så berättade Zelda att han behövde vinna i ett "fågelrace" för att ta examen. Zelda försökte hjälpa Link med att öva till racet. Men när Link väl hoppar av en bro för att kalla på sin fågel så var den inte där. Zelda dyker snabbt ner med sin fågel och fångar upp Link och tar honom upp igen. Då undrar Zelda och Link var hans fågel har tagit vägen. Till slut fick de reda på att Links mobbare Groose och hans gäng har stängt in Links fågel i en grotta. Link går igenom grottan och hittar till slut sin fågel. Han gick tillbaks med fågeln till Zelda och så började de öva. Sedan vann han till slut racet. Efter racet tog Zelda och Link en flygtur. Då blev Zelda tagen av en mystisk tornado. Link försökte och hitta ett sätt att rädda Zelda när han kom tillbaks till Skyloft. Till slut hittade han en ande som ville hjälpa honom. Tillsammans försöker de göra allt för att rädda Zelda.

Spelet är väldigt bra gjort med kluriga pussel, svåra utmaningar, och unika tillfällen. Konceptet i spelet är väldigt intressant och håller fast en till att spela väldigt länge. Det som imponerar mig mest är storyn och hur den bygger ihop. Det kommer några få ställen som var ganska ointelligela men resten av spelet överväger de mycket. Det finns få spel som är värda att vänta flera år på, och det här är en av dem.

Grafik: Spelet är väldigt fint och har bra "artstyle" men ibland kan konturerna verka ganska pixelerade men annars så var det perfekt.
Spelkänsla: Spelet är väldigt bra gjort och är väldigt roligt och intressant och har som vanligt klassisk Zelda humor.
Ljud: Musiken är underbar gånger tusen. Den passar alltid bra för tillfället och det gör bara spelet bättre att sountrack skivan kommer med spelet.
Hållbarhet: Detta spel kommer att hålla dig upptagen i flera timmar i veckan och du kommer spela det flera gånger om. Man kan inte tveka på att det här är en av de mest hållbara Zelda spelen någonsin.

Totalbetyg: 9 Ljud: 10 Grafik: 7 Hållbarhet: 9 Spelkänsla: 10