Creatures Inc.
    10
    -

8.1 7.8

Speltest av bulba_bulba

Inskickad av bulba_bulba den 28/10 -10 22:20

Spelet börjar med att du får se ett litet videoklipp. Då ser du då dina vänner Charmander, Cikoritha och Piplup ramla ner i en ny värld, i bara ett svart hål. Du kan bara vara Pikachu, men i attraktionerna så köra med dina vänner som du lekt kull, stridit med eller lekt kurragömma med. Chatot är din stora guide. På alla "attraktionerna" så ska du tävla, till exempel om vi tar Bulbasaurs attraktion, då ska du bara skaka kontrollen för att vinna en spring tävling. Med varje Pokémon så ska du kämpa för att få bonus, bonusen är bär. Du kan endast ha 9999 bär. För att bli av med bären kan du satsa på uppgraderingar. Du kan uppgradera din thunderbolt (åskboll), dash (snabbhet), iron tail (järnsvans) och din hp (liv). Iron tail (järnsvans) kan bara användas senare i spelet. I attraktionerna så får du första gången du klarat målet något som heter "Prism Price". Du ska samla ihop massor med Prism Price för att senare möta Mew, han som gjort så du överhuvudtaget hamnat i PokéPark. Piplup, Charmander och Cikoritha har hamnat i 3 olika ställen i pokepark, så du måste leta upp dem.

Väldigt bra! Bra grafik, spelkänsla och ljud, men tyvärr gick det snabbt att klara hela huvudsaken i spelet. Spelet passar hela familjen där hemma då ni kan(en ide vi har här hemma hittat på) tävla om ni har papper och penna, för man kan inte vara flera spelare. En stor nackdel är att man bara kan vara i Pikachu utanför alla attraktioner, det minskar spelkänslan eftersom Pikachu inte är min (eller fleras antagligen) favorit. Tycker man skulle iallafall kunna välja bort Charmander, Cikoritha och Piplup till andra.

Japp, svåraste punkten enligt mig.
Grafik: Härlig! Men inte bättre en tidigare pokemon spel, jag skulle nog ge en 8 här. Det låter säkert, en 8 på grafik.

Spelkänsla: Som jag nämnde tidigare är det lite jobbigt att man bara kan vara Pikachu. Spelkänslan stärkts mycket av att det är noga i 3D. Jag ger en 8 på spelkänslan också.

Ljud: Inte irriterande direkt, skulle ge en 7 utan några kommentarer från andra medlemmar. 7 på ljud.

Hållbarhet: jag sa att det är snabbt att klara ut den stora delen. Efter det blir allt svårt, och tar lång tid att klara då man efter vunnit mot Mew, för han placerar ut nya deltagare i attraktionerna där måste ha bonus på alla i attraktionerna för att köra med en extra bra Pokémon (oftast legendarisk Pokémon). Jag ger en 8 på hållbarhet.

Jag vill tacka min storebror squtile44 som hjälpte mig med stavningen!

Totalbetyg: 7.8 Ljud: 7 Grafik: 8 Hållbarhet: 8 Spelkänsla: 8