Vicarious Visions
    189
    -

8.9 8.5

Speltest av PlAyer_C

Inskickad av PlAyer_C den 15/03 -08 19:26

Guitar hero är tillbaka och nu också i wii format. Guitar hero 3 legends of rock är det fjärde spelet i serien och har släppts. Det finns till nästan alla tv konsoler. Guitar Hero är ett musikspel som går ut på att trycka in rätt knapp i rätt tillfälle och där med spelas låten. Detta kanske låter väldigt enkelt men det finns fyra svårighetsgrader så att det ska passa alla. Spelet innehåller ett 70 – tal låtar med olika genrer. Kända artister som The Rolling Stones, Tenacious D's , Kiss och Alice Cooper deltar I spelet med deras egna låtar. Guitar Hero 3 säljs i olika paket, Antingen med gitarr och spel eller bara gitarr eller spel. Spelet går att spela upp till 2 spelare både co-op och online. Spelet har en mycket utvecklad hemsida där man kan se vilka låtar man nyss har spelat och hur de gick på dem. Man kan också se alla bästa resultat på samtliga låtar.

Ja, det är precis lika bra som förväntningarna. Till skillnad från föregångaren har Guitar Hero 3 nu äntligen fått ett riktigt onlineläge där man kan möta andra spelare istället för att enbart jämföra poäng. Vilket jag uppskattar väldigt mycket. Karriärläget är inbäddat med stumma, träffsäkra animerade klipp som visar hur ditt rockband tar sig framåt i karriären. Spellokalerna här är betydligt mer varierade än tidigare samtidigt som de ändå förmedlar känslan av att gå från litet klubbhak till de stora japanska scenerna. Jag rekommenderar spelet utan tvekan!

Grafik: Spelet har inte en jätte snygg grafik men man har inte tid att kolla på den när man måste koncentrera sig på noterna. Därför behövs inte bättre grafik.

Spelkänsla: Spelkänslan är mycket bra. Det känns verkligen som om man spelar på en riktig gitarr. Och även om man inte kan spela vanlig gitarr så tycker man att man är en riktig gitarr hjälte.

Ljud: Ljudet är det viktigaste med detta spel. Det är utbyggt med surround ljud för utökad känsla.