5 december 2008
    62
    -

9.2 8.5

Speltest av MartinMilk

Inskickad av MartinMilk den 14/01 -09 15:47

I animal crossing kan du skaffa nya vänner och om du har spelat tidigare spel av serien så kan du också träffa gamla. I spelet så gör man saker för sina kompisar, och då brukar man få en fin belöning. Saker man brukar göra är t.ex att fiska. Ge dina kompisar saker m.m. Du kan också gå online och träffa personer runt hela världen. Ni kan ha fisketävlingar och leka runt. I animal crossing så firar man jul och nyårsafton och andra högtider för att det ska bli så realistiskt som möjligt. Spelet tar inte heller slut.

Jag tycker att spelet är väldigt kul. Fast det kan blir lite tråkigt för att det finns inte så jättemycket att göra. Man kan fiska och sköta om sina blommor och träd. fast sen finns det inte så mycket mer. Vissa sätter upp mål för sig som t.ex att få det största huset. Men faktiskt så finns det inte så väldigt mycket att göra. Spelet är ändå kul. Men det är en ren kopia på Animal crossing wild world till Nintendo DS. Så ni som har spelat det kanske inte blir så impade av Animal crossing lets go to the city. Grafiken är väldigt ful om man tänker på hur bra Super mario galaxy va. Men alla animal crossing spel har sin egna stil och animal crossing har aldrig sätt bättre ut. Ljudet är bra. Men det skulle va bra om man kunde ta låtar från sitt sd kort och ladda upp dom till sin radio som man har hemma. Men Nintendo har inte gått så långt i utvecklingen än. Hållbarheten är bra. Fast man kommer att tröttna. För att spelet tar aldrig slut och efter ett tag så börjar man bli uttråkad av att fiska hela dagarna. Men jag har haft spelet sen det kom ut och det har varit ute i över en månad och jag har inte tröttnat än. Så spelet är ändå riktigt bra. Kontrollen är också bra och eftersom spelet är som det riktiga livet så får man en underbar spelkänsla.

Grafik:
Grafiken i animal crossing ser snyggare ut än någonsin. Fast dock har inget förändrats förutom att det inte är lika pixligt. så grafiken får av mig då 7/10

Spelkänsla: