27 juli 2007
    591
    -

8.9 8.1

Speltest av pokelover1

Inskickad av pokelover1 den 10/07 -08 12:16

Du börjar en dag i staden Twinleaf town som en Kille eller tjej. Du tittar på en rapport om en röd gyarados, som finns i en sjö. Du går sedan ut och springer på din kompis. Han vill att du följer med och spanar efter den röda Gyaradosen. Ni går till sjön Lake Verity, där ni ser Prof. Rowan och hans medhjälpare Lucas eller Dawn, beroende på om ni är en kille eller tjej. Dom går iväg och glömmer sin portfölj. Ni går och hämtar den och ni blir attackerade av pokemon.

Nu börjar äventyret!

Du får välja mellan 3 pokemon. Turtwig, Chimchar eller Piplup. Med din nya kompis så ska ni utforska regionen Sinnoh, där ett gäng onda skurkar vid namn Team Galactic vars ledare vill skapa ett nytt universum med hjälp av den legendariska pokemonen Dialga. Och din uppgift är såklart att förhindra detta och göra slut på Team Galactic. Samtidigt som du gör det ska du också vinna alla 8 badges (nålar) och sen möta pokemon ligans elite 4, och bli Sinnohs pokemonmästare. Och såklart att fylla din pokédex med alla 493 olika pokemon!
Sen är det ju det här med Wi-Fi Connection som hjälper en att kunna byta pokemon över internet, strid mot dina vänner, hur långt ni än bor ifrån varandra.

Jag tycker att det är ett väldigt roligt spel. Men man tröttnar på det efter att man fångat/har alla 493 pokemon. Men det är ett äventyr som man måste uppleva! Den underbara 3D grafiken gör spelet mer värkligt än något tidigare pokemonspel. Sen är det ju jättebra med Wi-Fi, att kunna strida, byta pokemon och så, vilket man inte kunnat göra förut, utan att man måste ha länkkabel och vara nära varandra.

Grafiken: Hade det inte vart 3D så hade mitt betyg på grafiken sjunkigt, men det är så härligt att gå runt med 3D grafik. Så därför får grafiken en 9:a av mig.

Spelkänsla: Finns det nåt mer underbart än att ha med sig sina pokemon och ha det största äventyren någonsin i pokemons historia? Nej, det gör det inte.. Men det är bara synd att det inte känns så kul när själva pokemonen inte rör sig när man strider, bara lite i början och på endel attacker. Så det blir en 8:a här.

Ljud: Det är lite varierande men samtidigt så passar nästan alltid musiken med miljön/omgivningen, vilket gör det mer verkligt. Men ibland är det lite trist att det finns samma musik på samma platser, dom skulle göra lite mera "låtar". En 7:a.

Hållbarhet: Det tar ju ganska lång tid innan man har alla 493 pokemon, så man kan spela väldigt länge. Och man kan inte fånga alla pokemon på pokemon diamond, utan man måste byta. Antingen i GTS (global trade station), eller genom Wi-Fi, med andra som har just den pokemon man söker. Och så tar det ju också lång tid innan man lyckats bli Champion! En 8:a.

Totalbetyg: 8 Ljud: 7 Grafik: 9 Hållbarhet: 8 Spelkänsla: 8