2005
    23
    -

9.1 9.7

Speltest av Thailand

Inskickad av Thailand den 27/09 -08 17:44

I en fruktansvärd storm på havet blir Keith uppspolad på en öde strand. Snart träffar han Skye, som har förlorat sina glasögon, och när du (Keith) ska hjälpa henne att leta efter dem, så råkar du trampar på dem! Därför blir Skye väldigt sårbar och du får hämta mat och vedträ till henne, helt enkelt ta hand om henne. Men även fast Keith och Skye kommer bra överens, vill de båda förtvivlat hem från ön. Därför får du utforska ön, i hopp om fler människor eller en livlina till fastlandet.

Jag tycker att spelet är jätteroligt! Första gången jag började spela tyckte jag att det var jättesvårt eftersom du får göra det mesta själv utan Skyes hjälp. Men sen lärde jag mig mer, och kunde spela flera timmar i sträck (vilket jag fortfarande kan). Det är det roligaste spelet jag har, och jag tycker det är roligare än uppföljaren (Lost in Blue 2).

Grafik - Utrmärkt! När de pratar med varandra rör de på huvuden och visar olika uttryck. Däremot kan det vara lite suddig ibland, men det är inget större problem!
Spelkänsla - Den är super! När du spelat länge känner du också att du lika gärna som Keith och Skye vill ifrån ön. Men några saker som inte är lika bra; vedträen ligger ALLTID på samma ställen, enkelt att hitta dem, men det blir inte så verkligt. Du har ALLTID samma kläder på dig. Det hade varit jätteroligt om man fick göra egna kläder av pälsar, eller åtminstone få tvätta sina kläder.
Ljud - Helt perfekt, inget att klaga på.
Hållbarhet - + 1000! Den är superbra, du kommer inte tröttna om du vågar ta lite chanser, däremot kan det vara tråkigt om du inte vågar det, och alltid håller dig runt omkring grottan.

Totalbetyg: 9.5 Ljud: 10 Grafik: 9 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 9