Grezzo
    16
    -

9.3 9.3

Speltest av tizo

Inskickad av tizo den 17/08 -11 09:32

Link, huvudpersonen och hjälten, bor i Kokori Forest vilket är en skog som Deku Tree tar hand om skogsmänniskor i. De är alla ungar och kan aldrig växa till vuxna människor. Link blir kallad till Deku Tree som säger att illvilliga krafter samlar sig för att attackera landet Hyrule. Link måste bege sig till prinsessan Zelda som bor i Hyrule Castle. Zelda säger att onda krafter är på väg att ta över Hyrule. Link måste då bege sig för att hämta tre stenar som öppnar The Door of Time, vilket är en dörr i the Temple of time som bevarar Master Sword och om man drar upp svärdet så reser man genom tiden sju år. Då när han har samlat de tre stenarna, och lämna de till the Temple of Time, händer det något frunktansvärt. Ganondorf, The King of Evil, försöker att kidnappa prinsessan Zelda. Efter sig slänger hon något på marken. Efter dramat så hämtar Link det hon kastade, vilket är Ocarina of Time. Denna magiska okarina har en speciell kraft. När man spelar en melodi kan man teleportera sig, förvandla saker och mycket mer. Sen så beger sig Link till the Temple of Time, och reser i tiden sju år framåt. Hyrule är helt förstört. Ganondorf har tagit över Hyrule Castle och hela Hyrule. Link måste hjälp av The Seven Sages. Bara de kan hjälpa Link att besegra Ganondorf. Link måste bege sig till varje tempel och få kraft från alla Sages. Till sist beger sig Link till slottet för att besegra Ganondorf.

Detta spel är helt klart det bästa jag har kört. Det var faktiskt det första Zelda-spelet jag har kört. Detta är ett underbart och spännande äventyr som rekommenderas till alla. Även om du aldrig har spelat Zelda förut så kommer du älska detta. Det är spännade, roligt och ibland faktiskt lite skrämmande (enligt mig då). Musiken är helt fantastiskt. Det underbara landskapen är väldigt välgjort.

Grafik: Den är jättevacker. Den är mycker mer uppdaterad än N64 verisionen.

Spelkänsla: Det känd ibland som om man är inne i spelet. Man dras till det. När man har kört ett tag vill man bara fortsätta mer och mer.

Ljud: Helt klart den bästa som finns. Musiken är den allra vackraste. Ibland kan musiken faktiskt skrämmas också, då man är i en skrämmande miljö.

Hållbarhet: Om man redan har spelat detta på N64 så är det här inget nytt. Det är bara uppdaterad grafik och ljud och om man nu inte har kört det är det någon man måste ha. När man har klarat spelet så låser man upp ett nytt spel som heter Master Quest. Det är samma spel men lite svårare, knepigare och dessutom spegelvänt. Då vill man bara spela mera och mera, men om man har klarat spelet är det inte så speciellt kul att köra om spelet igen, kanske för vissa. Dock är det är ett roligt och spännande äventyr som passar alla.

Totalbetyg: 9.3 Ljud: 10 Grafik: 9 Hållbarhet: 8 Spelkänsla: 10