2
    -

8.1 8.8

Speltest av fireking

Inskickad av fireking den 22/09 -11 20:57

Rayman 3D är kort sagt Rayman 2 på en 3DS, fast mycket bättre! Den här gången kan du spela i fantastisk 3D och förvandla 2D-miljön till en verklig 3D-värld!

Rayman har blivit tillfångatagen av onda robotpirater som kommit för att erövra hans värld (Glades of Dreams, som den också heter). Rayman blir tillfångatagen av piraterna för att hans krafter inte funkar när piraterna har förstört huvudkärnan till all världens krafter. Fen Ly sänder grodan Globox till Raymans hjälp. Väl inne i Raymans cell ger Globox Rayman en silverlum (en silverboll som ger Rayman nya krafter) som gör att han kan ta sig ut ur cellen. När Rayman kommit ut ur cellen separeras han och Globox. Lite längre fram på vägen möter Rayman några av Globoxs ungar som förstås blir ledsna när Rayman berättar att han och Globox har separerats. Rayman frågar om grodungarna har sett till Ly och då säger dom att piraterna tillfångatog henne. Rayman ger sig iväg på ett uppdrag för att rädda Globox och Ly och besegra dom onda robotpiraterna och deras ledare Admiral Razorbeard.

Jag gillar verkligen detta spel! Det är ett spel man måste köpa om man har en Nintendo 3DS. Den nya styrspaken gör det lättare att styra Rayman och 3d funktionen går att stänga av och på. Man kan sitta och spela utan att tröttna på det för att det är ett härligt plattforms-/äventyrsspel. Grafiken är underbar och om man har aktiverat 3D-funktionen så ser det ut som om t.ex. fiskar kommer simmande mot en själv då man simmar under vatten. Jag rekommenderar starkt att man köper detta spel.

Grafik: En 10:a. Grafiken är jättesnygg och fin. Fina färger är det också i miljön.

Spelkänsla: Också en 10:a. Som jag sa tidigare kan du sitta i timmar utan att tröttna på spelet.

Ljud: En klar 10:a. Ljudet låter jättetydligt och klart och musiken är skön och bra.