Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Heroes of Ruin

Nintendo 3DS
Heroes of Ruin
  • Genre
    Action
  • Releasedatum
    15 juni 2012
  • Utvecklare
    n-Space, Square Enix Europe
  • Antal ägare
    1
  • Utvald recension
    -
  • Köp spelet!

Spelbetyg

Snittbetyg
Recensioner
- 7.5

Speltest av aha

Inskickad av aha den 28/11 -13 08:19

Handling / story / vad man gör i spelet
Heros of Ruin skulle kunna sammanfattas som ett handhållet Diablo. Självklart ska vi inte sluta där. I början får du välja mellan fyra olika klasser, som du sedan får ändra utseende på. Därefter slängs du in i spelet, och får reda på spelets story.

Vad är då storyn?
Jo, den stora sfinxen Atarxis som styr över en del av världen har fått en förbannelse över sig och ligger i en evig sömn. Den som då väcker honom, ska då bli rikligt belönad, och det är här du kommer in!

Spelet är ganska enkelt upplagt; du går igenom en nivå eller "dungeon", och tjänar pengar och XP som du sedan kan köpa nya vapen för eller ny rustning. Du kan även köra online genom hela storyn, och fortsätta efter storyn och göra sidequests (självklart kan du fortsätta att köra online då med).

Vad jag tycker om spelet
Jag tycker spelet är bra, men man känner att den håller på att dö ut. Förr så hade spelet något som hette "Weekly Challenges" (veckoutmaningar) och "Daily Challenges" (dagsutmaningar). Om du gjorde klart dessa så fick du speciella pengar att köpa speciella vapen och rustning för. Tyvärr så la de nyss ner med dem, så du kan typ inte köpa några längre, om du då inte har haft dom pengarna innan.

Du kan dock fortfarande köra online, men jag fruktar att dom snart lägger ner servrarna för det också. Men då kan du ju köra lokalt med kompisar, så det är ju lugnt om du känner några som du kan köra med.

Storyn är förvånansvärt bra, så jag hade inga problem med att köra ut spelet igen. Spelets huvudelement ligger dock i spelkänslan, vilken också är helt ok. Spelet blir också ganska stort också, i.o.m. att du kan ändra väldigt mycket i klasserna. Du har ju fyra grundklasser, sedan har de tre olika "grenar", där du kan välja olika perks och förmågor.

Betyg till spelet
Grafik:
Jag kan bara ge det en sexa tyvärr. Jag skulle kunna gett det en sjua, om det inte vore för att fps:en sjönk nåt oerhört när man har på 3D. Man får räkna med att grafiken är lite nerbantad när det är på en handhållen konsol, så därav att jag inte gav det ett ännu lägre betyg.

Spelkänsla:
Spelet har en jättebra spelkänsla med snabba kontroller och ett bra levlings-system. Klasserna känns också väldigt unika och varierade, så det blir bara bra från mig. Jag önskar dock att det fanns mer förmågor att välja mellan och att man kunde nollställa sina levlar, så man slapp börja på en ny gubbe varje gång.

Ljud:
Ljudet är bra, rent, snyggt och tja...vackert. Det enda jag har och klaga på är att det ibland börjat brusa när man spelat. Det verkar dock inte finnas något mönster för varför det brusar, så jag antar att det är en liten bugg bara.

Hållbarhet:
Spelet är egentligen väldigt hållbart, men problemet uppstår när handlingen tar sån plats, att man inte orkar höra plotten igen och man då bara vill köra igång och slippa handlingen. Så jag skulle nog kört spelet mycket mer, om inte handlingen kom i vägen för spelandet. För hade du kunnat flytta om din förmågor när du och byta lite som du ville, och hade handlingen inte tagit sån plats i spelandet, så hade det fått ett mycket högre betyg av mig.

Totalbetyg: 7.5 Ljud: 9 Grafik: 6 Hållbarhet: 7 Spelkänsla: 8