2 maj 2003
    929
    -

9.1 9

Speltest av Zelda_neard

Inskickad av Zelda_neard den 08/07 -05 22:04

I detta makalösa spel från Nintendo, är man den lilla pojken Link. En dag vaknar han upp av att sin lillasyster väcker honom. Denna dag fyller Link år, och han har kommit till den åldern då han ska bära samma kläder som den legendariske hjälten som en gång räddade världen Hyrule. Samma dag blir han lillasyster, Arryl bortrövad av den onde Ganondorf. och tillsammans med ett gäng pirater försöker han rädda sin syster från det onda. Men just när han är på gränsen slungas han ut till havs och blir räddad av King Of The Red Lions, en båt som visar sig vara hans kompanjon och vän genom hela äventyret. men mitt i äventyret hör Link att Ganondorf försöker att ta över världen genom att hitta alla tre Triforcebitarna och önska sig något. därför blir Links nya uppdrag att inte bara rädda hans syster, utan hela världen med hjälp av vindens krafter.

Jag tycker spelet är mycket, för att inte säga fantastiskt bra. Jag själv spelar det här dag ut och dag in, och jag tröttnar aldrig. ibland kan det vara lite långtråkigt att vända vinden och segla gabska mycket, men det går snabbt över. Sidouppdragen i spelet är också mycket underhållande och spännande att utföra. En del är lite klurigare än andra, och tar ganska lång tid att komma på, medans andra uppdrag är mycket lätta och fixas nästan på en gång.

Grafiken:
Nintendo har i detta spel använd sig av Cell-shading vilket gör att Link ser mer tecknad ut. men Cell-shading påverkar inte Grafiken. för Grafiken är Gudomlig.

Spelkänsla:
Eftersom Link ser tecknad ut behöver inte spelet vara verklighetstroget, eftersom det är det inte tänkt att vara från första början. Nintendo har gjort ett väldigt bra jobb med att kombinera Cel-shadingen med handlingen och hur spelet ser ut i gämnförelse med verkligheten. Men kommer inte mycket bra i handlingen och kan knappt slita sig från Kuben.

Ljud:
Ljudet är helt perfekt, dom har gjort låtarna och ljuden så att det passar vid perfekt rätt tillfälle, så det finns inget att klaga på där.

Hållbarheten:
I och med att detta spel är så otroligt stort, mycket sidouppdrag och lagomt med extra föremål som man kan hitta blir man aldrig trött på spelet. jag själv har klarat ut spelet över tio gånger men är fortfarande inte ett dugg trött på det. jag kan nog klara ut spelet upp mot en 100 gånger och är nog fortfarande inte trött på det, för det blir jag nog aldrig.