The Legend of Zelda: The Wind Waker
    2 maj 2003
    929
    -

9.1 9

Inskickad av Fuska-nu den 24/05 -05 11:13

Än en gång får du spela rollen som den store hjälten Link. Fast i detta spelet är det inte Link du är utan en avlägsen släkting till den Link som är känd från Nintendo 64 spelen. Äventyret tar början på din födelse ö (Outset Island), där du vaknar upp och det är din födelsedag. Du får en kikare av din lillasyster Aryll och sedan börjar äventyret på riktigt. Den mesta delen av detta Zelda spelet tillbringar du ute i havet. Där du tar dig fram på din levande båt, du använder dig även av den så kallade "Wind Waker" som du kan ändra vindens riktning med m.m (Wind Waker är ungefär som en Ocarina, i The Legend of Zelda: Ocarina of Time). Det finns många gömda skatter ute till havs, som du hittar genom att läsa olika kartor som du kan köpa till dig och hitta. Men precis som de andra Zelda spelen går detta också ut på att rädda Prinsessan Zelda (även känd som piraten Tetra i detta spel), från den onde Ganondorf. För att rädda Zelda måste du återförena alla Triforce bitar som finns utspridda i världen. Oc för att hitta dem så har du speciella "Triforce kartor" som beskriver vart du hittar dem. Du bär även med dig ditt trogna svärd, och sköld och självklart den gröna dräkten (vad skulle Link vara utan den gröna dräkten? =P). Det finns många olika miljöer i spelet, allt ifrån skog till kokande lava. Du kan använda dig av många olika vapen & item, som bomber och pilbåge etc. Du kommer även att ha möjlighet till att använda det legendariska Master Sword, som du hittar i ett tempel. Så alla Zelda fans... gör er redo för något ert livs största äventyr =)

Jag tycker spelet är bra, precis som historien som hela spelet handlar om. Jag tycker om den nya Link och hans lillasyster Aryll. Men det enda jag inte gillar med spelet, är grafiken... Varför så tecknad? Men det gör ju spelet till en helt ny spel upplevelse, som jag faktiskt tycker om. Grafiken gör absolut inte spelet dåligare, inte ett dugg. Det är alltid kul att ta sig en sväng ut i båten, för att utforska det stora havet. Där man kan stöta på en hel del roliga, och rent av farliga saker. De många olika templen som finns att klara, kan ibland vara riktigt kluriga. Så det jag har och säga är... detta är ett riktigt bra Zelda spel, som verkligen hör hemma på topplistan bland ävnetyrs-spel. Mitt Wind Waker fick jag med, när jag köpte mitt första Gamecube, och då fick man med The Legend of Zelda: The Wind Waker, Limited Edition (Där det finns med en bonus disk, med Ocarina of Time, och Ocarina of Time: Master Quest).

Grafik(8):En helt ny grafik var vad Nintendo provade till sitt första Zelda spel till Gamecube, och de lyckades helt perfekt. Underbar grafik som du absolut aldrig tröttnar på att spela. Spelkänsla(10):Lika perfekt och lätt kontroll som i de andra Zelda-spelen, spelkänslan ligger fortfarande på topp! Vilket gör det lätt för nybörjare bland Zelda-spelen, också kan känna sig som den där hjälten, som nog alla känt sig som medans de spelat något Zelda spel =) Ljud(9):Fantastiska ljud-effekter, samt underbart karaktärs-ljud. Ingenting gåt upp imot ljudet då Link drar svärdet för strid. Hållbarhet(9):Svårt att varva, och det finns många saker att samla ihop innan du varvat det helt. Och det gör ju inte saken lättare när det finns massa skattkartor att samla heller?

Totalbetyg: 9 Ljud: 9 Grafik: 8 Hållbarhet: 9 Spelkänsla: 10