4 oktober 2002
    690
    -

8.5 8.5

Speltest av ante10

Inskickad av ante10 den 09/09 -10 00:42

Super Mario Sunshine handlar om Mario, Peach, Toadsworth och ett gäng med Toads åker med flygplan till ön Delfino för att koppla av och roa sig. Senare en tid så visas en reklam för Delfino om hur det är där och vad dom bjuder på och hälsar dom hjärtligt välkommna, vilket får Mario att sova och drömmer om frukter.Men på slutet av reklamen så ser Peach en hoppande skugga som ser på pricken ut som Mario i bakgrunden då när Piantas (öns invånare) utför en slags Hula-Hula dans. Reklamen stannar där och Peach betraktar skuggan och säger till Toadsworth om vad hon ser,men märker att han har slumrat. Peach ser på skuggan än en gång och sen på Mario och försäkrar sig om att det måste vara ett fel eller inbillnig. Dom fortsätter resan fram till landningsbanan vid flygplatsen,men stannar där när dom märker att en stor gul och lila gegga hindrar planet att åka tillbaka. Några Toads undersöker geggan tills en av dom säger "Eew...It`s moving."

Mario går och ser sig omkring tills han ser en talande maskin som ser ut som en förstorad vattensptay som söker fakta på honom och tills slut säger att maskinen heter FLUDD och säger att Mario ska ta med FLUDD till geggan. Mario gör det och FLUDD sprutar fram vatten från sitt munstycke på geggan och fram kommer ett piranha liknande monster och så börjar du spela som Mario som slåss mot monstret. Marios fysiska attacker i det här spelet är att hoppa,tackla och markdunsa. Annars sprutar han vatten med FLUDD (som ger Mario ofta information genom spelet) och så kan Mario göra en massa andra möjliga manövrer på det här spelet,vilket gör det kul när man spelar. När Mario besegrat monstret så försvinner Geggan och får din första Shine sprite (ersätter stjärnan här), sen ser Peach två piantas komma fram till Mario och anklagar honom för att ha ställt till röra och smutsat ner Delfino. Enligt vittnen så stämmer utseendet på busen precis som på Mario,och dömer honom till fängelse,även om Peach berättat om vad hon såg på reklamen och sagt att Mario var på flygplanet när det hände. Innan allt stök så var Delfinos ljuskälla en stor Shine sprite som var viktig för invånarna men när Marios bedragare dök upp så splittrades den store Shine spriten och skapade mörker över Delfino.Mario släpps ut en tid senare på uppdrag att städa upp ön, samla tillbaks alla Shine sprites, rentvå sitt namn och ta reda på vem bedragaren är. Nu börjar Marios nästa spännande äventyr.

Spelet är toppen, och bär på en mycket bra händelse. I spelet kan Mario en massa Tricks och sätt att spruta vatten på. När jag ändå tog upp ordet vatten så har FLUDD en svaghet. Ställen utan vatten. Har FLUDD slut på vatten när du sprutar så måste du fylla på mer genom att stå på grunt vatten och hålla in R tills det är fullt. FLUDD har olika typer av munstycken som Mario kan hitta och använda. Squirt nozzle och Hover nozzle är vanliga och dom får man i början. Squirt nozzle gör så att du kan spruta vatten och Hover nozzle gör så att du kan sväva i luften en kort stund. Det två andra heter Rocket nozzle och Turbo nozzle. Rocket nozzle gör så att du skjuts rakt upp i luften med vatten ånga efter att ha laddat upp den, och Turbo nozzle gör så att du kan springa jättesnabbt fram men tar också tid att ladda upp. Så alla munstycken är unika och själva spelet är värt att ha. Detta spel rekommenderara jag stort till alla.

Grafiken finns det inget att klaga om för det är aldrig nåt fel alls och alla Cutscenes grafiker är toppen! 10/10

Spelkänslan är bra och man känner sig glad när man spelar spelet. 10/10

Ljudet är väldigt noggran och ett av det bästa på spelet och passar in på alla det roliga Bossfighterna. 10/10