Genius Sonority Inc.
    463
    -

8.4 8.4

Speltest av ante10

Inskickad av ante10 den 19/05 -10 11:59

Pokemon Collosseum är fortsättningen på pokemon stadium som senare har ännu en fortsättning, Pokemon XD: Gale of darkness. Spelet utspelar sig i en öken-region som heter Orre där det handlar om att Wes (hjältens riktiga namn, fast man får välja själv vad man får heta) bryter sig in i Team SNAGEM's högkvarter tillsammans med sin pokemon UMBREON och stjäl deras maskin som kan sno pokemon från andra tränare. Maskinen kan förvandla vanliga poke balls till SNAG balls så att bollarna kan fånga en tränares pokemon. Det är också därför maskinen är byggt så att den kan få plats på en arm. Wes flyr iväg med maskinen medans Team SNAGEM's ledare ,Gonzap,är efter honom tillsammans med några medlemmar. Wes hoppar på sin Spindel liknande motorcykel där hans andra pokemon ESPEON sitter och väntar och åker iväg. Precis då när Halva Team SNAGEM är ute och ser på när Wes försvinner i horisonten så sprängs deras högkvarter. Senare så stannar Wes i Outskirt stand(tror jag att det hette) och ser två tjänare av miror.B(en ond ledare över en grupp som har afro)åka iväg. Han går in i ett Tåglok som har blivit en litet...avkoppling ställe för tränare(men ser mera ut som ett kafe för mig). Där finns en teve som han kollar på och det kommer nyheter om att team SNAGEM's högkvarter har blivit förstörd. Senare går Wes ut för att åka vidare men då kommer en tränare för att utmana Wes.Då kommer din första strid. Efter att Wes har besegrat tränaren så föreslår tränaren att Wes ska åka till Phenac city. Wes gör det och när han är framme så ser han de två tjänarna igen och bär på en säck. Wes strider mot dom och efter att ha besegrat dom så springer dom iväg,och samtidigt kommer en kvinna och en ung man och fösöker öppna säcken men behöver hjälp. Wes hjälper till och öppnar säcken och ut kommer det fram en tjej som heter Mirei(hennes riktiga namn,men du får välja själv vad hon ska heta). Mirei märkte något med tjänarnas pokemon,det var något som var fel med dom. Dom går till presidentens hus och förklarar för honom om vad som har hänt och Mirei berättar om för honom om kidnapparnas pokemon. Vad var för fel på deras pokemon. Dom får sedan reda på att dom pokemons hjärtan var stängda så att dom skulle bli hjärtlösa brutala stridsmaskiner som kan även attackera människor ifall dom får chans. Såna pokemon kallas för SHADOW pokemon. Men det var bara inte dom som var SHADOW pokemon,det är många fler. Nu måste Wes och Mirei rädda alla SHADOW pokemon från deras tränare och befria dom från deras ondska,med hjälp av Wes förmåga att fånga pokemon och Mireis förmåga att se den svarta auran som avslöjar en SHADOW pokemon.

Ett kul men udda spel eftersom i striderna så är det hela tiden två mot två och istället för att man kan fånga vilda pokemon så fångar man tränarnas pokemon. Man kan inte möta vilda pokemon alls! Men det är ändå kul. Så det här är ett exempel på ett Spin-off spel i pokemon. Fortsättningen på spelet är pokemon XD: Gale of Darkness. så mycket har jag inte att säga men det är ett spel som jag Rekommenderar.

Grafiken gör så att spelet tycks vara på N64 (i fall man kollar på Miror.B) men coola animationer på attackerna. Därför får den en 7:a.

Spelkänslan finns det inte alls mycket att berätta om för det låter för mycket på knapparna. Så den får en 5:a.

Ljudet är strålande som ger en bra tröst till spelet, trots den dåliga spelkänslan, så den får en nostalgisk 9:a från mig.