14 maj 2004
    Genius Sonority Inc.
    463
    -

8.4 8.4

Inskickad av Fuska-nu den 14/05 -05 04:28

Spelet startar med att du tar en maskin från Team Snagem, som du kan "snagga" Shadow Pokémon med. Du möter Shadow Pokémon, hos en del tränare som du möter under spelets gång. Du startar med två sycken pokémon (Espeon & Umbreon), som är vanliga pokémon. Du kommer senare i spelet att möta väldigt många legendariska pokémon, som inte går att fånga i GBA spelen. Ett helt nytt system i spelet tillåter dig, även att köra matcher, och linka pokémon med antingen Pokémon Ruby & Sapphire, eller Pokémon Fire Red/Leaf Green. Men linka pokémon kan du inte göra innan du klarat av det långa/svåra Story Mode. Det finns även ett Colosseum spel mode, som liknar Pokémon Staduim 1/2 till N64. Här kan du även linka ihop med en kompis och köra matcher, mot några andra kompisar, kanske som två lag. Och titta vem som igentligen har de starkaste pokémon. Själva handlingen i Story Mode, är väl att du ska rädda alla SHadow Pokémon, och till det har du en tjej tll hjälp, som har förmågan att se om en pokémon är shadow. Hon kommer att vara till mycket stor hjälp genom spelet. Det finns även många stora mästerskap i Story Mode, som kan vara ganska svåra, och det enorma Mt.Battle som består av hela 100 tränare!

Jag tycker att speler är en bra uppföljare till GBA spelen, och nu i 3D, vilket gör det mycket roligare att spela. Och det blir inte alls lika enformigt som GBA spelen. En annan höjdare med spelet, är att man kan koppla ihop sig med GBA, och spela & byta pokémon med varandra, som aldrig tidigare har gått att fånga! Så varför inte fixa Ho-oh till sitt Sapphire/Ruby, eller FR, LG ;P Jag tycker iallafall att det är ett av de bättre spelen till GameCube =) Direkt när jag hade köpt spelet spelade jag 11 timmar i sträck!

Grafik (8): Grafiken är jätte snygg, i matcherna med utanför matcher är den tyvärr inte riktigt lika snygg. Grafiken är sagolik (vilket gör att man aldrig tröttnar på att spela spelet). Spelkänsla (8): De är helt ok, att styra i pokémon matcher, men när man går omkring kan det tyvärr bli lite problem med kameran, lite då och då. Ljud (9): De flest låtar som spelas under spelets gång, sätter sig direkt på hjärnan och du slutar aldrig tänka på dem ;P Hållbarhet (9): Det finns mycket att göra, och mycket att klura ut (om du inte har varvat spelet innan vill säga).

Totalbetyg: 8.5 Ljud: 9 Grafik: 8 Hållbarhet: 9 Spelkänsla: 8