Game Boy
    18 november 1993 (GB) / 31 oktober 1998 (GBC)
    291
    -

8.9 8.4

Inskickad av Fuska-nu den 09/07 -05 23:34

Man tar på sig rollen som Link, i detta äventyrs spel till GB. Ibörjan av spelet så är det en våldsam storm ute på havet, och ingen mindre än Link befinner sig just då i en båt. Han trillar i vattnet, men blir strax där efter upphittad på en strand i närheten. När han vaknar så befinner han sig i en varm och skön säng, hemma hos en flicka vid namn... äh det får ni ta reda på själva ;) Spelet är spelbart på alla Nintendo's gameboy konsoller, alla utom DS vill säga. Spelet går i största allmänhet ut på att rädda folket på den lilla ön, från den stora "Vind Fisken". Och precis som i alla Zelda-spel i serien, så finns det en mängd med olika tempel/bossar att klara av innan du varvar spelet. Du kan samla hjärtbitar (som du använder för att få mer livs-poäng), och massa olika föremål så som pilbåge, bomber m.m, och man får lite längre fram i spelet även chans att få nya dräkter (röd, och blå), men det kan du endast få om du spelar spelet på ett gameboy med färg. Exklusivt i detta Zelda-spel är att du även kan stjäla saker från affären (men det gör man inte ostraffat vill jag lova). Och för er som inte visste så är det här spelet igentligen ett SNES spel, som de gjort om till gameboy format :D

Ett helt ok zelda-spel, precis som alla andra ;P Jag älskar de nya möjligheterna om du spelar på ett gameboy med färg. Då kan man till och med gå in i en speciell färg grotta, där du kan få nya dräkter med speciella egenskaper.... jippie!!! Så min slutsats till detta fantastiska Zelda-spel är: ett äventyr att minnas, säger jag bara. Och det räcker långt!

Grafik(8): Härlig och vacker pixel-grafik som det här, gör att du inte tröttnar på grafiken i alla fall. Spelkänsla(9): Kontrollen är lika lätt att komma underfund med som alla andra Zelda-spel i serien, ungefär bara att ta tag i GameBoy'et och börja spela. Ljud(7): Bra ljud-effekter, skön musik. Hållbarhet(8): Ett äventyr du inte tröttnar på innan du varvar det helt, och det är inte det lättaste i världen.

Totalbetyg: 5 Ljud: 5 Grafik: 5 Hållbarhet: 5 Spelkänsla: 5