Speltest av cybertronx

Inskickad av cybertronx den 27/08 -07 08:33

Utvecklare: Gamefreak och Nintendo.
Realesedatum: År 2000.
Funkar i: Game boy colour och game boy advance sp(tror att det funkar till gamla gameboy också).

Jag och min spelupplevelse:

Åren gick. Jag började helt enkelt att glömma bort Pokemon Silver helt. För den första gången jag spelade det så var jag så himmla nyfiken och uppslukad av äventyret. Och det var typ den första gången jag lade händerna om en game boy colour. Att ströva omkring i en helt ny pokemon värld låter lovande, men idag så är den världen för det mesta gammalt och världen heter Jotho. Men nu så ska jag berätta om spelet...

Storyn och vad man gör i spelet:

Det börjar med att du är en pojke som bor i en liten by i Jothos östra söderkant. Du ska få din första pokemon av en proffessor. Men då så kommer det en tjuv och snor en pokemon, men inte den pokemonen du valde. Självaste uppdraget i spelet är att fånga en massa pokemon med olika sorters pokebollar. Varje gång du fångar en pokemon så står det information om den automatiskt i din pokedex som du får i spelets gång. Du ska också besegra gymledare i olika pokemon gym, när du har fått 8 gymnålar så ska du raka vägen till pokemon ligan, och efter pokemon ligan så väntar det dig ännu mera äventyr i Kanto. På med kepan och bere dig med pokebollar och gå ut på ännu ett äventyr!

Jag tycker att spelet är kul, men förr så var jag förälskad i spelet. Om man jämför Silver och Guld med Rubin och Safir versionerna så är det en stor skillnad på graffen. Självaste idén om att fånga en massa monster och träna upp dem och att göra dem starkare är en mysig grej att göra i spelet. Ni som har spelat blå, röd och gul innan kommer nog att spela spelet ganska enkelt på ett kick, och jag har spelat dem. Pokemon Silver och Guld är nästan de enda pokemon spelen som man kan vara i två världar med 8 gym i varje. 8+8=16.

Och nu snackar jag om mina betyg till spelet. Grafiken är ganska bra på den gamla tiden, idag så kan folk tycka att grafiken är ganska dålig. Men om man tänker på sättet med att jämföra graffen i spelet med tillexempel blå och röd så kan man säga att spelet har en bra grafik. Spelkänslan för mig i spelet är att ströva omkring i de två världarna och samla pokemon och gymnålar och besegra pokemon tränare. Ljudet är mysigt, men det kan bero på vad man jämför spelet med. Hållbarheten räcker nog tills man har klarat ut spelet.

+Ännu ett mästerverk av Gamefreak
-Inte vet jag...

Totalbetyg: 6.8 Ljud: 6 Grafik: 6 Hållbarhet: 7 Spelkänsla: 8