6 april 2001
    1511
    -

8.7 7.4

Speltest av Tempest

Inskickad av Tempest den 19/05 -05 18:21

Du har alltid drömt om att ha en egen Pokémon! Du har sett många andra Pokémon tränare vara lyckliga med sina Pokémon! Men du har aldrig haft en själv! Du har en dröm och den är att bli Pokémonmästare! Men det är lång väg dit men plötsligt en dag börjar äventyret! Du bor i staden New Bark Town (på svenska New Bark Staden) du får välja om du vill vara en pojke eller en flicka! I alla fall. Du har sedan länge känt Professor Elm. han är en känd Pokémon skådare och hans jobb är att upptäcka nya Pokémon. När du väll har förberett dig går du till hans labb! Där får du välja en Pokémon som blir din sen! Men det gäller och tänka vilken du ska ha! Det är 3 Pokémon en gräs typ, en vatten typ och en eld typ! Det är upp till dig att välja! När du väl har valt din Pokémon ger du dig ut på dit äventyr. Men akta dig många faror lurar och det gäller att du är modig och kan försvara dig!. Ditt mål just nu är att vinna över alla de 8 gym ledarna och bli kvalificerad för Pokémon ligan!

Jag tycker det här spelet är ganska kul. Men när man väl har klarat det är det inte så så kul längre! När man har klarat spelet kan man inte göra så mycket mer än att träna sina Pokémon! De kunde ha gjort spelet lite bättre men gjort är gjort och de kan man inte ändra på! Man får försöka klara sig så bra som möjligt! Jag köpte mitt för ungefär 300 kr! Och då var det 3 år gammalt. Jag tycker inte det är värt så mycket som 300kr för det är lite väl dyrt! Mitt rekomenderande pris är 150-200kr!

Grafiken är väldigt bra på ett sånt här past gammalt spel! Game Boy spelen hade ju inte utvecklats lika bra som Pc spelen,Tv spelen för några år sedan så grafiken är väldigt imponerande faktiskt. Jag ger grafiken en 7a! Spelkänslan är inte riktigt lika bra! Det är lite gammalt för att ha en bra spelkänsla! Det känns inte så riktigt riktigt. Jag ger spelkänslan en 4a! Ljudet låter lite overkligt! Många kör med ljudet av på sina Game Boy så de bryr sig inte så mycket om det! men när jag brukar köra har jag alltid ljudet på och det är väldigt viktigt för mej att det finns ljud till ett spel man kör! Ljudet är inte så jätte bra annars. Musiken låter lite konstig men det duger att köra med! jag ger ljudet en 5a! Hållbarheten är inte så långvarig. Man tycker att den borde hålla i sig längre men tyvärr gör den inte det! Man klarar spelet ganska fort och när man väl klarat det finns det inget mer att göra! Det här kunde de verkligen lagt ner mer tid på när de gjorde de här spelet! Men spelet är kul så länge det varar så det är ett plus! Jag ger hållbarheten en 7a!

Totalbetyg: 5.8 Ljud: 5 Grafik: 7 Hållbarhet: 7 Spelkänsla: 4