Pokémon Crystal
    2 november 2001
    902
    -

8.5 8.1

Inskickad av Fuska-nu den 12/12 -07 09:44

Denna serie spel (Pokémon Gold/Silver/Crystal) utspelar sig i den andra kända världen som kallas Johto. Det är en uppföljare av spelen Gold/Crystal. Som dom flesta pokémonspel så kan man utforska en hel värld ganska så fritt, men det går efter en liten story. Det hela börjar med att man väcks och får sätta klockan. Sen går man rätt in till Proffesor Elms lab. Där frågar han dig om man kan gå med ett ägg till hanns vän. Du svarar ja, och får välja en pokémon. Dom du kann ta är: Cyndaquil,eldpokémon,Totodile,vattenpokémon och Chikorita,gräspokémon. När du väl har kommit framm till Proffesor elms vän och levererat ägget möter du Oak. Han ger dig ett pokédex eftersomm han ser din höga potential. När du kommer tillbaks till labet så ser han din pokédex. Han tycker det är så fantastiskt att han låter dig behålla din pokémon, och råder dig till att utmana närmaste gym. Nu har äventyret börjat på riktigt. Vad man gör i spelet är det vanliga. Det är som dom flesta andra pokémonspel. Man får utforska en hel värld, hitta och fånga nya pokémon. Det finns inget specielt som huvudmål man har att göra förutom det gamla vanliga. Att fylla ens pokédex.

Jag tycker att det är bland dom bästa pokémonspel jag har spelat. Storyn är bra och så. Det är helt enkelt ett spel värt att testa. Det bästa är faktiskt storyn. Den passar så bra in. Dock tillåter spelet allt för många Gamesharkkoder. Men dom är ju alltid kul. Det är ett väldigt händelserikt spel. Det finns mycket att göra. Varav man får besegra hela Team Rocket ett fåtal gånger. Det är ju alltid lite jobbigt, men kul i slutändan.

Det är ju ett ganska gammalt spel, så du kan inte räkna med världens grafik eller så. Det är nog lika bra att gå rakt på sak nu.

Grafik: Med tanke på att det är så pass gammalt så är det okej. Men räknar man med dagens grafik, ja, då blir ju det en etta.

Spelkänsla:Nej, det finns ingen spelkänsla. Så är det. Jag kan inte alls greppa spelet i huvudet och flyga in i min värld, pga att det är en så bra spelkänsla. Man bara sitter där och spelar och har kul.

Ljud: Det är helt ok. Men bättre finns det ju. Har inte så mycket att kommentera om det.

Hållbarhet: Det här är kanske den bästa grejen med spelet. Dess mirakulösa hållbarhet! Jag vet inte hur, men det är nära inpå oförstörbart. Det klarar ett nummerlöst tal gamesharkkoder, som vanligen förstör spelet. Man kan tappa den i vatten, men endå så fungerar det fortfarande!! Världsklass, JA!

Totalbetyg: 5.3 Ljud: 5 Grafik: 5 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 1