Kingdom Hearts Chains of memories.
Kostar: circka 500 kr.
Utvecklare: Square-enix
Release datum: 2005-03-11
Genre: Rollspel ( RPG )
Rekomenderande ålder: 7 år.

KH COM: Detta lilla spel har sin handling mellan KH och KH2, ett spel som man inte förväntade sig mycket av. Men spelet är faktisk ganska intresant, man får veta en hel del spoiler om vad som kommer hända i KH2 och man får lära känna några nya karaktärer. Så hade jag tänkte mig att skriva lite om spelet. Om man ska spela spelet så bör man ha klarat Kingdom Hearts ( PlayStation 2 ) för att förstå den kompliserade handligen. Men trots allt är det faktsik ett ganska stort spel!

( Ej spoiler-fri! )Story: Som sagt så är det imellan KH och KH2, spelet börjar där KH slutade. Man får se Kalle Långben och Sora springa efter Pluto, som har ett brev i sin mun. Men på vägen hinner det bli mörkt och Sora upptäcker en man klädd i svart rock. Denna man berättar att om framför han, finns något han behöver. Men för att nå det, måste han förlora något viktigt. Av någon misstisk andlednig kommer Sora och hans vänner till ett slott vars namn är "Castle Oblion". Dom tror att dom kan hitta vad dom letar efter där. Men ju längre in dom kommer, ju mer upptäcker dom att deras minnen blir allt svagare och svagare...

Världar: Framför dig väntar hel del bekanta världar, och nån enstaka ny. Banorna är inte bestämda i början av spelet och man kan välja vilken värld man ska ta först. Igentligen är det faktisk ingen skillnad på alla dessa banor. Dom har inga bestämda platser, man kan enkelt ändra genom att öppna dörrar med speciela kort. Det ända som skiljer dom åt är hur dom ser ut, annars kan dom vara likadant formade. Varje värld har har dörrar som kan öppans med kort, det måste vara rätt level på korten också. Vissa dörrar kan bara öppnas med vissa key-kort. Dessa dörrar är speciela dörrar som måste öppnas för att klara världen. Om man öppnat en dörr så kan man gå geneom den utan att andvända kort, men om du lämmnar världen och går till en annan och sen kommer tillbaka så låser dörrarna sig igen. Några världar jag kan nämna är, Agrabah, Olympus Oliseum, Twilight Town och många flera! Man möter hen hel del bossar också!

Strider och levelsystem: Helastridssystemet går ut på att man ska använda attacker som är baserade på kort, man gör den attack, magi eller summon som ligger längst upp i kort högen man har. När den attacken har skett är det kortet borta, korten har också en viss level. Om du attackerar med ett svagare kort än fiendes som kommer det bli "Card break" kortet kommer inte attackera och försvinner. Man kombiera olika kort så deras level blir högre till smmans, man kan max kombiera 3 kort och komibierara man rätt kort så kan man få väldigt bra attackerar. När man springer in i en Heartles i en värld kommer ett fält upp ( hmm, som på FF spelen. ) fast där så ser striderna faktisk ut som på Kingdom Heart, attackerna är bekanta , men det finns många nya. Också får att få lägga in bättre kort så behöver man CP ( Chestial Point ) ju högre, nyare kort man har desso starkare är dom. Man får level upp när man får tillräckligt med EXP, då får du också en bonus där du kan välja mellan att få 15 HP extra, 25 CP extra eller nån ny attack ( Det är inte alltid ) Man borde köra mellan Hp och Cp med jämmna mellanrum så att man inte hamnar efter med nåt!

Grafiken: Ja, vad kan man säga, man ser att det är ett KH spel, man tycker faktisk att dom har jobbat ganska bra på spelet, grafiken ser ganska bra ut för att vara på GBA. Och ibland får man se filmer där det ser ut som på PS2 fast tecknat! Omgivnigen är ju inte så annorulunda, hela Castle Oblion ser nästan likadant ut över hela stället, lika är det när man går in med en värld, nästan likadant överallt. Det jag gillar mest är stridernas grafik, det bekantar sig väldigt mycket med KH på PS2. Det kunde inte blivit bättre! 8/10.

Ljudet: Musiken är självklar den gammla, iallafall på platser som man besköt i KH. Vissa platser har helt nya musiker som i t.ex. Twilight Town. Man kan inte säga att det är njutbart att lyssna på musiken, det kommer direckt ur en GBA så. Men ibland är det riktigt kul. Ljud då? Jodå, fats enda gångerna man får höra Sorar röst eller Kalle och Långben är i striderna när man gör någon attack, då kan man offtas höra Sora säga nåt, man känner igen rösten men det låter inte riktigt bra, nåja det man får, får duga. 7/10.

Hållbarhet, spännigen: Efter man kalrat det en gång så kanske man kan spela lite till, men det är eint så mycket att göra då, så det håller ungfär en gång innan man tröttnar. Det är ganska hög spännig ispelet när man stöter på nån ny karaktär och då vill man bara veta mer, så det är väldigt bra spännig ( Ibland ) 8/10

Är spelet värt att köpa? Nja, igentligen inte, men det är ett intresant spel för dom som vill veta mer om Kingdom Hearts 2 ( Man kan spela KH2 utan att behövst spela detta spel ). Hoppas ni tyckte om testet och om ni har några frågor om spelet så fråga mig eller IQTwin här på www.fuska.nu .

MHV//Ultria

Totalbetyg: 8 Ljud: 7 Grafik: 8 Hållbarhet: 8 Spelkänsla: 9