Inskickad av magiiet den 29/07 -07 14:29

Utgivare: Square Enix
Kategori: Rollspel
Ålder: Alla åldrar
Spelare: 1

Detta spel är ett spel som är gjord efter Kingdom hearts 1 som är till Playstation 2. Efter detta spel kom även Kingdom hearts 2. Nu väntar alla fan på Kingdom hearts 3.
Förutom att bara stirra på skärmen så har man massor av olika vapen. Alla vapen är fantasifulla. Alla vapen är ju såklart inte lika bra. Därför så måste du försöka skaffa så många bra vapen som möjligt. Stridsstilen är inte som Kingdom hearts 1. Jag vet inte men känslan är liksom bara inte likadan. Spelet har bladant Disney-figurer och Final fantasy-figurer. Det kommer att komma massor av fiender och roliga som du aldrig skulle tro att dom skulle se ut så där. Videosekvensen eller vad man nu ska säga är riktigt bra. Nitendos bästa grafik måste jag nog säga. Spelet har jätte bra grafik. Det är inte alla Game Bou Advande spel som är sådär
[Square Enix]
Square Enix bildades första april 2003. Från början hette det inte Square Enix utan Square Co. Men nu så köpte Företaget Enix Square och därför heter dom nu som sagt Square Enix. Square Enix har gjort massor av spel, det vill säga Kingdom hearts, Final fantasy, Dragon Quest och massor a vandra spel. Square Enix har nu tillverkat en ny Final Fantasy spel som är väldigt populär bland barn och ungdomar.

Jag tycker Kingdom hearts Chain of memories är väldigt roligt och värt att köpa om du är ett kingdom hearts fan. Köp först 1:an och sen KH: CoM. Det hjälper dig att förstå Storyn.
Grafiken är nog det snyggaste jag sett av alla game boy spel.
Det är bra musik och allt. Det finns ett skäl att köpa spelet. Det är att när man har klarat KH:1 och 2 så köper man deta spel eftersom att inte Kh ska dö ut. Det är nog spelets räddning skulle jag tro. Stridssystemet är väldigt bra tycker jag. Ja, du det finns inte så mycket mer att säga än att jag rekommenderar detta varmt. Detta spel är bra för dom som har tråkigt i bilen.

Grafiken är väldigt bra för att vara ett Game Boy Advance spel därför ger jag det än tia. Stridssystemet är väldigt snyggt och det gör så att man kommer in i spelet liksom. Omgivningen är ju inte så jätte bra ändå. Alla ställen ser likadana ut. Men jag tror nog inte man kan göra så mycket för ett game boy spel. Annars är spelet väldigt snyggt gjort till andra Kh spelen som är till Playstation 2.

Spelkänslan är jätte bra, det vill säga att man kommer in i spelet jättefort. Man vill klara spelet. Sen såklart påväg på vägen då man ska klara spelet så kommer det massor av bossar som är väldigt roliga att möta. Inte för lätta inte för svåra. Då menar jag mellansvåra. Spelkänslan kan vara lite dålig ibland då man inte orkar titta på skärmen och stänger av spelet. Men det händer inte så ofta. Spelkänslan är som sagt jätte bra och den får en åtta.

Ja,du. Ljudet får en tia. Ljudet är hur bra som helst. När du bara lyssnar på musiken och vapenljuden så kommer du in i spelet. Väldigt bra musik och bra ljudeffekter.

Hållbarheten får en sjua. Spelet håller inte så jätte länge men man tröttnar inte på spelet så mycket. Hållbarheten håller ganska länge i vilket fall som helst.

Totalbetyg: 8.8 Ljud: 10 Grafik: 10 Hållbarhet: 7 Spelkänsla: 8