Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Octopath Traveler II får 7 av 10 poäng

19/02 -23 12:41 michael2004

michael2004 Administratör

459 XP 73 inlägg

En användare har spelat Octopath Traveler 2 och spelet har sina för- och nackdelar. Här är en kortare summering:

Positivt:

Precis som i föregångaren är jag förtjust i den detaljerade grafiken, som kombinerar 2D och 3D-element.
Stridsystemet är fortfarande fantastiskt och det är tillfredsställande att identifiera fienders svagheter och utnyttja dem.
De olika karaktärernas unika förmågor är roliga att experimentera med och gör det möjligt att anpassa strategin till situationen.
De olika karaktärernas berättelser skiftar i ton och omfång, vilket gör det intressant att utforska alla åtta.

Negativt:

Spelet påminner mycket om sin föregångare och saknar lite nyheter och innovationer, vilket gör att det känns lite mindre magiskt andra gången runt.
Det kan vara lätt att fastna i områden med högre svårighetsgrad, vilket kan begränsa utforskningen av områden fritt.
Det kan kännas frustrerande att hitta vissa av fiendernas svagheter, som ibland känns helt slumpmässiga.
Spelet kan ibland frysa på Nintendo Switch under bossstrider eller vissa scener, vilket kan påverka spelupplevelsen negativt.

Sammanfattningsvis är Octopath Traveler 2 fortfarande en bra JRPG, men saknar några av nyheterna som skulle göra det till en ännu bättre uppföljare. Om du gillade det första spelet eller Bravely Default-spelen är detta en annan JRPG på 80 timmar som du kommer att uppskatta, men det känns som ett spel jag redan har spelat.

Spelet får 7 av 10 poäng.

21/02 -23 12:59 Markuz97

Markuz97

35964 XP 4201 inlägg

Låter som ett intressant spel. Kanske skall testa det när jag får tid över någon gång.

Medlem sedan version 4.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar